Fendti suur roomiktraktor 1100 Vario MT toimetab kaheteistkümne silindri asemel ainult kuuega, kuid variaatorkäigukasti ja uue vedrustusega.
Nagu mõni aeg tagasi teatati, kaob Challengeri kaubamärk Euroopast. Agco kontsernis müüakse tulevikus suuri roomiktraktoreid Fendti kaubamärgi all. Kuid muutuvad mitte ainult kaubamärk ja värv.
Roomiktraktor Fendtilt: "ainult" 6 silindrit
Kui tõstate uue 1000-seeria traktori mootorikatet, näete uut mootorit. Nelja turbokompressoriga kaheteistkümne silindriga Agco asemel teeb nüüd oma tööd turboga MAN kuuesilindriline. Vähem komponente, kompaktsem disain ja väikest kiirust nõudev kontseptsioon olid muudatuse põhjusteks.
15,2-liitrise töömahuga MAN D3876 on paigaldatud kolme "väiksema" mudeli peale, kus see töötab 511–618 hj vahel. Ainult tippmudelis 1167 Vario MT töötab MAN D4276, millel on 16,2 l põlemiskamber ja 673 hj ehk umbes 35 hj rohkem kui eelkäijal. Samal ajal on kütusepaake nüüd suurendatud 1320 liitrini diislikütuse ja 135 liitrini AdBlue puhul ning kõik mootorid vastavad heitgaaside tasemele V. Lisaks heitgaaside ringlusele on kasutusel veel DPF, DOC ja SCR tehnoloogiad.
Lõpmatult varieeruv ülekanne
Nagu suurtes ratastega ja väiksemates roomiktraktorites, leiab ka suurtest roomiktraktoritest nüüd pidevalt muutuva TA 400T Vario käigukasti. 1167 Vario MT-l on nn boost-režiim, mis vallandab 55 hj lisaks, kui ventilaatori, jõuvõtuvõlli ja/või hüdraulika võimsus väheneb.
Uuest Fendt 1100 seeriast saab peagi lugeda ka Profi ajakirjast.