JCB juht lord Anthony Bamford ütleb, et süsinikdioksiidivaba kolbmootor võib olla odavam ja kiirem viis heitkoguste eesmärkide saavutamiseks.
Raskeveokitootja JCB teatas, et on arendanud vesinikkütusega kolbmootori, mis ei eralda süsinikdioksiidi ja mis võib tema hinnangul aidata transporditööstusel saavutada Ühendkuningriigi valitsuse heitkoguste nullmäära eesmärki kiiremini kui mis tahes olemasolevad lahendused.
JCB väitel pakub uus mootor, mis põhineb JCB neljasilindrilisel mootoril Dieselmax 448, ka olulisi eeliseid võrreldes aku-elektriliste ja vesinikkütuseelementide lahendustega.
JCB vesinikmootor on suunatud pigem maastikul kasutamiseks, kuid pärast edukaid esmakatsetusi ekskavaatorites (mis esitavad mootoritele palju suuremaid nõudmisi kui sõiduautod ja veoautod) usuvad ettevõtte insenerid, et neil on tehnoloogia, mida saab edukalt rakendada palju laiemal sõidukivalikul.
JCB otsustas eelmise aasta juulis ettevõtte Derbyshire'i teadus- ja arenduskeskusesse moodustada spetsiaalse vesinikmootorite uurimisrühma. Lord Bamford selgitab: "Me ei vaidle enam diisli pärast; see tee on tupik. Eesmärgiks peab olema null süsinikdioksiidi heitmeid, kuid me ei usu, et patareid ja kütuseelemendid on ainsad lahendused. "
JCB katselise vesinikmootori toores heitgaas sisaldab vähem NOx kui uusima järeltöötlusega diiselmootor, mis vähendab diislikütuse saasteaineid 98%. Täiendavate meetmetega saab selle vähendada koguseni, mis on heitgaasi sisalduse mõõtmiseks lihtsalt liiga väike.