Rootsi meeskond on välja töötanud akutoitega elektriajami, mis lubab põllul sõidukil akusid vahetada ilma, et masin peaks tööd katkestama.
Viimastel aastatel on palju räägitud akutoitega traktoritest ja masinatest. Turule on aga jõudnud vähe lahendusi, mis on tõenäoliselt tingitud mudelite seni veel pikast laadimisajast, piiratud töövõimsusest, suurest massist ja kuludest.
Linköpingi ülikool arendab koos Stora Lövhulta ja Abbotnäsi farmidega patenditaotluseni jõudnud süsteemi, mis on osa Agtech 2030 innovatsiooniplatvormist. See ühildub teise Rootsi arendusprojektiga, Fieldgoferi elektrimootoriga autonoomse sõidukiga, kuid sobitub ka muude autonoomsete ja mehitatud masinatega. Selle tehnoloogia erineb kõigist senistest teadaolevatest süsteemidest selle poolest, et üks aku asub põhisõidukil, teine (või akupakett) on integreeritud haagisesse, mis veab ka teravilja, väetist, seemneid või sõnnikut. Sõiduki peaaku tühjeneb ainult siis, kui sõiduk ei ole koormakanduriga ühendatud.
Akuhaagiste transportimiseks põllult farmi, kus akusid laetakse, on vaja spetsiaalselt valmistatud haagiseid. Rootsi meeskond arvab, et põhimasina töökorras hoidmiseks läheb vaja vähemalt kolme.
2022. aasta veebruariks on plaanis valmis saada täielikult toimiv prototüüp.