Möödunud kevadel Ida-Virumaal Vokas rehvitehase käivitanud Wolf Tyres soovib tõestada, et ka taastatud rehv võib olla oma kvaliteedilt võrdväärne keskklassi uue rehviga ja autoomanikud ei peaks pelgama, et protekteeritud rehvid vähendaksid nende turvalisust või peaksid uutest vähem vastu.
Müüdid on inimeste teadvusest visad kaduma, mistõttu taastatud rehvidest kuuldes kehitavad paljud autoomanikud kas lihtsalt õlgu või halvemal juhul pillavad ka mõne pahase sõna. Vanematel on lihtsalt meeles ajad, kui odavad nn protikummid tõepoolest kuigi kaua vastu ei pidanud, sõitjaid kõige ootamatumal hetkel tee peale jätsid ning muul moel alt vedasid.
Wolf Tyres´i tehases ringi vaadates võib veenduda, et tänaseks on rehvide taastamine kuumvulkaniseerimise tehnoloogiat kasutades, muutunud põhimõtteliselt sarnaseks uute rehvide tootmisega ning ka tulemus kestvuse ja turvalisuse osas on samaväärne keskmise hinna- ja kvaliteediklassi rehvidega. Kuumvulkaniseerimine tagab protektori ja rehvikarkassi materjalide sisuliselt monoliitse sidususe. Sellisel moel taastatud rehvi turvis ei saa karkassist kuidagi eralduda, sest nende materjalid on protsessi käigus omavahel ühendunud. See pole lihtsalt liimimine, vaid materjalide ühendamine tervikuks.
Kõik protsessid toimuvad kaasaegset tehnoloogiat kasutades, enamik seadmeid on pärit Itaaliast ning võib öelda, et Voka rehvitehas on varustatud tipptehnikaga, mis sellise tootmise jaoks praegu maailmas üldse saadaval on.
Ainus sõiduautorehvide taastaja Eestis
Kaasaegse tehnoloogia abil Voka tehases uue protektori saanud rehvid on omapärased selle poolest, et ise toodetakse ka nende taastamiseks vajalik tooraine – eriline naturaalse ja mõningal määral ka sünteetilise kautšuki baasil valmistatud kummisegu ehk toorkumm. Selle kohalike teadlaste poolt välja töötatud ja kõigiti läbi katsetatud kummisegu täpne koostis on ärisaladus, sest tegemist on oskusteabega, mis on ainulaadne kindlasti meie lähiümbruse riikides, kui mitte terves Euroopas.
Muide, Wolf Tyres on tänaseks ainsana Eestis turule jäänud ettevõte, mis siinmail veel üldse sõiduautode ja väikeveokite rehve taastab. Veokite rehve veel protekteeritakse, sõiduautorehvide taastamise tehased on aja jooksul kõik oma tegevuse lõpetanud mitte üksnes Eestis, vaid ka Soomes ja teistes ümberkaudsetes riikides.
Eraldi kummisegu Baltimaade olude jaoks
Baltikumis on siinsete heitlike ilmastikuolude tõttu autoomanike jaoks kõige kriitilisem talverehvide valik. Rehvi, iseäranis talverehvi kvaliteedis mängib võtmerolli kummisegu, millest rehvi teepinda puutuv osa on toodetud. Üldiselt on nii, et mida pehmem kummisegu, seda parem pidavus, aga seda kiiremini rehv ka kulub. Rehvi tootja ülesanne on saavutada n-ö kuldne kesktee – rehv peab nii kuival teel, vihmas, kui lumes ja meie oludes ka soola-lumeseguga kaetud teel hästi pidama ja seejuures võimalikult vähe kuluma.
Wolf Tyres’i rehvi turvisemuster on inspireeritud Nokiani ja teiste juhtivate talverehvitootjate mustrist, mis on siinsetes teeoludes läbi katsetatud, juhib lumeputru hästi turvisest välja ja seega meeldib autojuhtidele.
Balti oludesse hästi sobiva rehvi tootmine on keeruline ülesanne, sest sügisesed ja kevadtalvised ilmaolud muutuvad väga kiiresti, kuid autojuhtidelt ei saa ju nõuda, et nad oma sõidukitel pidevalt ilmastikule vastavalt rehve vahetaksid. Lumelobjakas on külm ja hakkab jäigas rehvis külmuma ning rehvil kaob pidamine. Ideaalne ehk õige kummiseguga rehv viskab lobjaka turvisemustrist välja ja see ei külmu sinna sisse.
Wolf Tyres talverehvidega säästad loodust ja raha andmata järgi kvaliteedis või turvalisuses. Täpsemat infot kaasaegsetel taastamispõhimõtetel toodetud sõidu- ja pakiautode talverehvide kohta leiate meie kodulehelt.
Tekst: Ain Alvela, ajakirjanik Fotod: Ain Alvela, Anniki Rebane
Kummar Rehvid OÜ
info@wolftyres.eu
+372 4479 690
Pargi 24, Voka, Ida-Virumaa