Maailma juhtiv väikelaadurite tootja Avant tõi turule kolmanda põlvkonna täiselektrilised laadurid e513 ja e527.
Tänu uudsele akutehnoloogiale on need oma kategoorias kõige pikema tööajaga, lühema laadimisajaga, kergemad ning hinnalt ühed soodsamad elektrilised mitmeotstarbelised töömasinad.
"Juba aastaid on erinevates valdkondades tegutsevad ettevõtted oodanud sellist täiselektrilist laadurit, mis oleks funktsionaalsuselt võrdväärne diiselkütusel töötava masinaga. Seni on olnud elektriliste laadurite põhiprobleemiks lühike tööaeg ja kõrge hind. Uus e-seeria Avant lahendab mõlemad kitsaskohad," ütleb Avant Tecno OY tegevjuht Jani Käkelä.
Soome tootja Avant Tecno OY on juba aastakümneid olnud elektriliste laadurite arendamisel esirinnas ning järgmise põlvkonna e-seeria on uus verstapost järkjärguliseks üleminekuks akudel töötavatele laaduritele.
Akude energiatihedus kahekordistus
Ettevõtte enda välja töötatud uudse tehnoloogiaga Avant OptiTemp® liitiumioonakud parandavad veelgi elektriliste laadurite ohutust, tööaega, vastupidavust ja kasutusiga. Varasema liitiumioonakuga võrreldes on Avant OptiTemp® aku energiatihedus kahekordne. Kui senise võimsama elektrilise Avant mudeli e6 aku maht oli 13,8 kWh ja kaal 240 kg, siis uue põlvkonna liitiumioonaku kaalub vaid 195 kg ja selle maht on kasvanud 27 kWh-le. Mahult on see suurim aku, mida alla 2-tonnise täismassiga elektrilistele laaduritele turul pakutakse.
Aku ainulaadne soojusjuhtimissüsteem võimaldab sellega ühtviisi tõhusalt töötada nii kuumades tingimustes kui ka karmis pakases. Selle korpus on täidetud uuendusliku Avant OptiTemp® Fluid vedelikuga, mis jahutab või soojendab akuelemente temperatuuri tingimustele vastavalt. Õigel temperatuuril aku kasutamine ja laadimine pikendab ka selle eluiga ja vastupidavust. Mitmetasandiline kaitse muudab aga Avant OptiTemp® liitiumioonakud väga ohutuks. Avant annab neile akudele garantii 36 kuud või 900 täielikku laadimistsüklit.
Tänu uudsele akutehnoloogiale ja automatiseeritud tootmisele on uued e-seeria laadurid margi varasematest mudelitest kuni 30% odavamad ja otsestest konkurentidest ligi 10 000 eurot soodsamad. Diiselmootoriga laaduritega võrreldes on nende tasuvusaeg umbes 3 aastat ning kulud 75% väiksemad. Akude tootmiseks asutati tütarettevõte Avant Power OY, mille tehas avati hiljuti Soomes Ylöjärvel.
Väliselt identsed uued elektrilaadurid e513 ja e527 erinevad üksteisest vaid aku mahutavuse poolest. Väiksema maht on 13 kWh ja see laadur on mõeldud lühiajaliseks pidevaks kasutamiseks näiteks karjafarmides, hobusetallides, kasvuhoonetes või ka kodumajapidamises. Suurema mudeli aku maht on 27 kWh, mille võimekus rahuldab professionaalsete ehitus- ja lammutustööde ettevõtete vajadusi. Uued Avant täiselektrilised laadurid sobivad ideaalselt töötamiseks siseruumides ja ehitusplatsidel, kus heitgaaside ja müra suhtes kehtivad ranged piirangud.
Täistööpäev ühe laadimisega
Kui Avant e527 aku on hommikuks täis laetud, siis saab seda kasutada terve tööpäeva. Masina maksimaalne tööaeg on keskmise koormusega tööde puhul umbes 6 tundi ja Avant e513-l umbes 3 tundi. Mõlema laaduri aku saab kiirlaadijaga täielikult täis laadida 70 minutiga, mis võimaldab nendega teha pikemaid tööpäevi. Lisaks on masinatele sisse ehitatud 3 kW akulaadija. Maksimaalne laadimisvõimsus on võrreldes varasemate elektriliste laadijatega 50% suurem.
Lisaks pikale tööajale suudavad Avant elektrilaadurid toime tulla ka väga erinevate tööülesannetega, olles võimekuselt ja omadustelt võrdväärsed diiselmootoriga Avant 500-seeria masinatega. Ka välimuselt on e-seeria laadurid täpselt samasugused nagu 500- ja 600-seeria mudelid, üksnes sisepõlemismootori asemel on neil kaks elektrimootorit. Üks jõuallikas on liikumise ja teine tööseadmete jaoks.
Elektrimootorid võimaldavad rakendada koheselt maksimaalset pöördemomenti. Mudeliuuendusega täiustati ka mootori jahutussüsteemi, mis hoiab soojuse kontrolli all ka pehmel maastikul liikudes. Suurendati ka masina koormuskindlust.
E-seeria mudelid on varustatud sama nelikveosüsteemiga nagu see on diiselversioonidel. Elektrilistel laaduritel saab kasutada samu tööseadmeid, mis on loodud 500-seeria mudelitele. Aasta lõpus lisandub valikusse ka kinnine kabiin.
Tänu oma arvukatele uuenduslikele lahendustele on Avant kujunenud aastate jooksul kompaktse laaduri sünonüümiks. 1991. aastal Soomes asutatud ettevõte on tänaseks müünud üle ilma rohkem kui 90 000 laadurit. Avant Tecno tegevjuhi sõnul näeb ettevõte väikelaadurite turu tormilist kasvu kogu maailmas, sest need vähendavad tööjõu vajadust ning muudavad töö tõhusamaks. Positiivse prognoosi järgi moodustavad täiselektrilised laadurid aastaks 2030 ligi 60% kogu müügist. Eelmisel aastal suurenes ettevõte käive 13%, jõudes ca 300 miljoni euroni. Järgmise 8 aastaga loodetakse käive kahekordistada.
Balti riikides esindab Avant laadureid SAMI Masinakeskus, kes on tänaseks müünud kolme riiki kokku üle 3000 laaduri. Ettevõttel on esindused Sauel, Tartus, Pärnus ja Valgas ning hoolduspartner Saaremaal. Lätis ja Leedus tegeleb edasimüügi ja hooldusega Stokker. AS SAMI toodab ka oma tehastes üle poole Avant laadurite tööseadmetest.
Mudel |
Avant e513 |
Avant e527 |
Võimsus |
13 kWh |
27 kWh |
Tööaeg* |
3 tundi |
6 tundi |
Tõstevõime |
900 kg |
900 kg |
Tõstekõrgus, max. |
2,8 m |
2,8 m |
Sõidukiirus, max. |
10 km/h |
10 km/h |
Kaal |
1420 kg |
1500 kg |
Pikkus/Laius/Kõrgus |
2610x1130x1985 mm |
2610x1130x1985 mm |
Hüdrovool |
30l/min |
30l/min |
* Keskmise koormuse korral ning ei kasutata hüdraulilisi lisaseadmeid
Laadimisaeg:
Laaduri mudel |
Avant e513 |
Avant e527 |
Sisseehitatud laadija 3 kW |
2 h 50 min |
5 h 40 min |
Kiirlaadija 400 V/16 A |
1 h 10 min |
2 h 20 min |
Kiirlaadija 400 V/32 A |
|
1 h 10 min |
*Laadimisaega mõjutavad valitsevad tingimused ja temperatuur. Laadimisaeg on näidatud alates 10% kuni 80% aku olemasolevast laadimistasemest.