Uued viie puisturiga masinad lisanduvad Claasi madalama hinnaklassi kombainide valikusse.
Claas laiendab oma kombainide tootevalikut kolme uue viiepuisturilise masinaga Trioni ja Lexioni seeriate järel.
Evion, mis on saadaval Classic ja Maxi variantides, valikuga Trend või Business varustuse vahel, sobib perefarmidele ja väiksemate põldudega tegelevatele töövõtjatele või põllumajandusettevõtetele.
Avero ja väiksemate Tucano mudelite järglastena täiendavad need kolm kombaini Trionile järgneva madalama hinnaklassi alumist otsa. „Evion on Claasi jaoks väga oluline toode,” selgitab Claasi tegevjuht Jan-Hendrik Mohr. „Nende kolme uue kombaini abil saame pakkuda kaasaegseid, kuid taskukohaseid masinaid väiksematele farmidele, kes soovivad omada isiklikke viljakoristusmasinaid. Oleme ise perefirma ja soovime jätkuvalt pakkuda sobivaid masinaid väiksematele farmidele kõigis meie tootesegmentides.“
Evioni tehnoloogia põhineb moodulsüsteemil, mida juba kasutatakse peaaegu 40 Lexioni ja Trioni versiooni ehitamisel.
Lihtne peks suure trumliga
Evion on varustatud ühe trumliga tangentsiaalse peksuagregaadiga, millel on suur 600 mm peksutrummel, kombineeritud viie 4,40 meetri pikkuse puisturiga ja 1420 mm laiuse söötekanaliga. Selle tulemuseks on peksukorvi pindala 0,95 m2 ja suur 6,25 m2 eraldusala, mis on tekitatud puisturitega.
Peksutrumli kiirus on Cemis 700 terminali kaudu astmevabalt reguleeritav. Evion Classicul saab kasutada kiirusvahemikku 480 kuni 1150 rpm (420 kuni 1080 rpm reduktsioonikomplektiga), kaheastmelise rihmülekandega ajamiga Evion Maxi aga toetab kiirusvahemikke 220 kuni 630 ja 415 kuni 1150 rpm. Peksukorvi kauguse reguleerimine toimub hüdrauliliselt kabiinist. Kuna peksukorv on nii Evioni Classic kui Maxi variandil Multicrop agregaat, on tavaliste peksuviljade vahetamisel ümberseadmismeetmeid vaja vaid harva, kui üldse.
Masinatel on töökindluse tagamiseks anduripõhine söödavoolu jälgimine. Ummistuste korral saab juht varajase hoiatuse nii helisignaalina kui ka visuaalse märguandena Cemis 700 terminali ekraanil. Lisaks inaktiveerib valikuline Cemos Auto Crop Flow automaatselt esiseadme ja sööte, kui peksutrumlil tekib otsene ummistuste oht või rihma tõsine libisemine, nii et rohkem saaki sisse ei söödeta.
Suure jõudlusega puhastus
Sõelakast töötab ülemiste ja alumiste sõeltega, mis liiguvad vastassuundades ja mille kogupindala on 4,80 m2. Optimeeritud vooluomadustega kiilavadega sõelakujundus on end vaheldusrikastes töötingimustes Lexionis ja Trionis juba korduvalt tõestanud.
Kõikide Evion mudelite standardvarustusse kuulub ka kadude mõõtmise süsteem. 3D-puhastussüsteem, mis suudab nõlvadel koristamisel kompenseerida külgkallet kuni 20 protsenti, kuulub Business varustuse korral standardvarustusse ja on Classicu puhul valikuline.
Kabiini taha integreeritud terapunker mahutab 5600 l Evion 410-s, 6500 l Evion 430-s ja 8000 l tipptasemel Evion 450-s. Andurid annavad operaatorile märku, kui täitetase on 70% ja siis, kui see on 100%.
Evion on selles klassis esimesena saadaval valikulise 72-noalise põhuhekseldiga alternatiivina standardsele 52-noalisele versioonile.
Kõigil kolmel Evioni mudelil on 6,7-liitrine kuuesilindriline Cumminsi B6.7 mootor, mis vastab V etapi heitestandardile. Kõrgeid jõumomente ka madalatel pööretel pakkuvat mootorit kasutab ka Trion. 204 (Evion 410), 231 (Evion 430) ja 258 hj (Evion 450) täisnimivõimsus on saadaval juba 1900 p/min juures, tühikäigu kiirus on aga madal 800 p/min (1200 p/min aktiivsete hüdraulikafunktsioonidega). Dynamic Power funktsioon tagab, et mootor annab igal hetkel ainult nii palju võimsust, kui tegelikult vaja on. See süsteem võib vähendada kütusekulu kuni 10 protsendi võrra.
Ajamisüsteem põhineb osaliselt Trioni ja Lexioni komponentidel.
Tagasillale saab valida rattad läbimõõduga 1,35 m või maksimaalse pinnasekaitse jaoks koguni 1,50 m.
Evioniga saab ühendada juba Trioni ja Lexioni mudelitel kasutatavad esiseadmed: kuni 6,80 m töölaiusega heedrid ja kuni 6-realised maisikogurid.
Vaatame kabiini
Reguleeritava asendiga 7-tollisel Cemis 700-l on kõrge kontrastsusega ekraan, mis võimaldab masina funktsioone jälgida ka eredas päikesevalguses. Võimalus leida salvestatud seadeid kõigi tavaliste peksuviljade kohta tagab masina kiire töö alustamise ning võimaldab lihtsaid vahetusi teratüüpide vahel. Kasutaja saab salvestatud seadeid igal ajal muuta.
Cemis 700 salvestab ka töid ja registreerib kütusekulu eraldi teel ja põllul sõitmise kohta ning liitreid tunnis ja liitreid hektari kohta. CEMIS 700 on täisväärtuslik ISOBUS terminal, mida saab kasutada ka muudeks ülesanneteks traktorite ja töövahenditega väljaspool kombainidega koristushooaega.
Kõikide Evion mudelite standardvarustuses on automaatne kliimaseade ja kaamera. Muu lisavarustuse juurde kuulub õhkvedrustusega mugavusiste, elektriliselt reguleeritavad tahavaatepeeglid ja teine kaamera.
Evion töötati välja ettevõtte Claas Selbstfahrende Erntemaschineni [Claasi iseliikuvad koristusmasinad] (CSE) poolt Saksamaal Harsewinkelis ja seda toodetakse Gaomi linnas Hiinas.
Võtame kokku Evioni uued funktsioonid:
- Kolm mudelit mootori võimsusega 204-258 hj
- Klassikaline versioon Classic peamiselt viljapeksuks
- Maxi versioon parema jõudluse saavutamiseks maisi ja ubade jaoks
- Trend ja Business varustuse paketid laia lisafunktsioonide valikuga
- Kasutatakse Trioni ja Lexioni ennast tõestanud komponente
- Ühe trumliga peksuagregaat, millel on suur 600 mm peksutrummel ja 1420 mm laiune söötekanal
- Multicrop peksukorv pindalaga 0,95 m2
- Viis puisturit, söödavoolu kaasa aitamiseks optimeeritud puisturi keskmised pikendused ja 6,25 m2 eraldusala
- Valikuline aktiivne söödavoo jälgimine Cemos Auto Crop Flow abil
- Suure jõudlusega puhastamine 4,80 m2 kogupindalaga sõelaga; kadude mõõtmise süsteem ja standardvarustuses sõela elektriline reguleerimine
- Terapunkri mahutavus kuni 8000 l ja kiire väljalaadimine 90 l/s juures
- Võimas viljaelevaator, mis töötab kiirusel 34 l/s
- 52 või 72 noaga põhuhekseldi; soovi korral aganalaoturiga
- Suur jõumoment madalatel pööretel Cumminsi kuuesilindrilise mootoriga
- Dynamic Power mootori haldamine kütuse säästmiseks kuni 10 protsendi võrra
- 3-astmeline hüdrostaatiline ajam
- Pinnasekaitse rehvid läbimõõduga kuni 1,85 m ees ja maksimaalselt 1,50 m taga
- Avar kabiin automaatse kliimaseadme, õhkvedrustusega istme ja ergonoomilise juhtkäetoega, sh Cemis 700 ja Cmotion
- LED-valgustuse pakett tööala ideaalseks õhtuseks/öiseks valgustamiseks
- Cemis 700 koos tööhalduse ja diferentseeritud kütusekulu märkimisega
- Lihtsustatud hooldus, mida võimaldavad kolm kompressori ühenduspunkti, LED hooldusvalgustus ja suurepärane ligipääsetavus kõikjal