Möödunud nädalal näitasid Case IH ja Steyr Austrias oma uusi mudeleid.
Uudiste seas olid nii Euroopa võimsaim traktor Qadtrac 715, Steyri hübriidmudel kui Case’i ilma juhita sõitev traktor.
Euroopa võimsaim traktor
Case IH uue lipulaeva võimsus on 778 hj ja see on esimene uue 16-liitrise FPT Cursor mootoriga.
Quadtrac 715 näeb välja palju suurem kui 645, kuid on tegelikult vaid 10 cm pikem ja ülejäänud füüsilised mõõtmed on sarnased. Väliselt muudab Quadtrac 715 palju suuremaks massiivne mootorikate. Seda avab ja sulgeb elektriline ajam.
Tankimispeatusi vähendatakse laiemate paakide integreerimisele tagaraamile, mis mahutavad kokku 1968 liitrit diislikütust ehk 11% rohkem kui Quadtrac 645-l.
16-liitrise mootori (kaheastmelise vahejahutusega turboülelaaduriga) töömaht on 23% suurem kui Quadtrac 645 Cursor 13-liitrisel mootoril. Maksimaalne 778 hj 1900 p/min (3255 Nm tipp-pöördemoment) on 1400 p/min juures.
Uued roomikud erinevad oluliselt teiste Quadtraci mudelite omadest. Need on 305 mm pikemad, pakkudes 6,0% rohkem kontakti maapinnaga kui mudelil 645, ning veoratta läbimõõdu suurendamine 10 cm võrra veidi üle 1,0 m võimaldab ühendada veorattaga mitte nelja, vaid viis roomikukinnist, et toime tulla suurema pöördemomendiga ja tõsta lindi eluiga.
715-l on ka uus valgustusdisain 25 420 luumeniga LED-teetulede ja töötuledega, mis annab 11% suurema valgustusvõimsuse. Neid täiendavad uued kabiini paigaldatavad töötuled, mis on saadaval kolmes paketis, kusjuures tipptasemel pakett pakub täiendavat 45 600 luumenit võimsust ja 360 kraadi katvust.
Veotiisli toores tõmbejõud on piisav ka enamiku Põhja-Ameerika farmide jaoks, kuid umbes 60% Euroopasse tarnitavatest Quadtracidest on varustatud valikulise tagumise Cat IV hoovastikuga (tõstevõime 10,1 t). Kuni kaheksa kaugventiili tarnitakse kas 216 l/min või valikulise 428 l/min kahevoolulise SmartTorque hüdropumbaga.
AFS Connecti tehnoloogia lubab sõidukite ja agronoomiliste andmete salvestamist, sealhulgas kahesuunalist edastamist traktori ja myCaseIH veebiportaali vahel, võimaldades samal ajal ka masinate kaugjälgimist/tuge omanike ja edasimüüjate poolt.
Quadtrac 715 esmaesitlus laiemale Euroopa avalikkusele leiab aset novembris Agritechnical. Esimesed tarned on planeeritud 2024. aasta algusesse.
Steyr näitas hübriidmudelit
Steyr katsetab 180 hj 6175 Impuls CVT platvormi prototüüpi, mille elektriajamiga esisillal on maksimaalne võimsus 260 hj.
Diisel-elektriline tehnika ühendab traditsioonilise hüdromehaanilise CVT tagatelje ja hübriidmooduli esisillal (elekter saadakse diiselmootoriga ühendatud generaatorist).
Tehnoloogia pakub palju uusi võimalusi, sealhulgas E-CVT režiimi, kus traktor arendab elektrilist jõudu kuni 75 kW ja 1100 pööret minutis.
E-Shuttling tagab 41% kiirema manööverdamise mootori madalatel pööretel ja 15% vähem kütusekulu. E-Steering kiirendab esitelge põllupöördel vähendamaks pöörderaadiust 15% võrra, et manööverdamine oleks 20% kiirem.
E-Boost annab vajaduse korral täiendavat elektrienergiat, näiteks pärast aeglustamist ristmikul, mille järel saab täiskiiruse taas saavutada 25% kiiremini kui tavalise käigukastiga. See on võimalik superkondensaatortehnoloogia abil, mis võimaldab näiteks allamäge sõites traktori poolt toodetud elektrienergiat vajaduse korral kasutamiseks salvestada.
E-Braking hoiab traktori kiirust allamägedel konstantsena, kasutades elektrilist jõuülekannet nagu aeglustit. E-Eco režiim võib vähendada kütusekulu kuni 10%. Hübriidtraktor suudab toita ka elektrilisi tööseadmeid.
Võib kuluda paar aastat, enne kui projekt on tootmiseks valmis. Hübriidtehnoloogia sobib traktoritele võimsusega 150-500 hj.
Autonoomse traktori projekt läheb edasi
Olukorras, kus tööjõu- ja ka muud kuud kasvavad, otsib terve põllumajandussektor võimalusi kokkuhoiuks. Üks selliseid on autonoomsete, ilma juhita sõitvate masinate kasutuselevõtt.
Case IH demonstreeris möödunud nädalal esimest korda oma autonoomse traktori projekti toimivat lahendust.