Ford Ranger on oma neljanda põlvkonna jaoks kaasajastatud uute jõuallikate, julge kujunduse ja uuendatud salongiga.
Ranger on praegusel kujul olnud müügil alates 2011. aastast, kuid on endiselt väga populaarne. Uue välimusega Rangeri stiilis on kasutatud Fordi Ameerika turu F-150 suurt pikapi ja uut Bronco linnamaasturit. Uus mudel on 50 mm laiem, jättes ka laiema mulje, mida täiustab suurem radiaatorivõre.
Uuel tagaluugi kujundusel on metalli sisse pressitud Rangeri nimi, külgedel on nüüd veidi rohkem esil rattakoopad ja mõlemal pool tagumist põrkerauda on integreeritud aste, et parandada juurdepääsu pakiruumile. LED-tuled on esimest korda saadaval nii ees kui taga.
Praegune 2,0-liitrine diiselmootor jääb, jahutuse osas on tehtud vaid väikesi muudatusi. Saadaval on kaks ühe turboga varianti ja kahe turboga variant, mille võimsusnäitajad pole veel teada.
Lisatud ka uus 3,0-liitrine diiselmootoriga V6 ja kuigi see pole veel ametlikult üksikasjalikult avaldatud, ületab see ilmselt tänapäeva võimsaimas Rangeris saadaolevad 210 hj. Mõnel turul müüakse ka turboülelaaduriga 2,3-liitrist neljasilindrilist bensiinimootorit.
Ford on ka kinnitanud, et uus Ranger on saadaval elektrilisena, kuid pole teatanud üksikasju spetsifikatsioonide ega ajakava kohta. Ettevõte muudab oma Euroopa tarbesõidukite sarja 2024. aastaks saastevabaks, seega on pistikhübriid Rangeri jaoks kõige tõenäolisem formaat ning mitmed aruanded näitavad, et see põhineb 2,3-liitrisel Ecoboost mootoril.
Uued viie- ja kuuekäigulised manuaalkäigukastid asendavad praegused üksused. Lisaks on muudetud 10-käiguline automaatkäigukast, mis on kergem ja millel on tihedamad ülekandearvud, et parandada pukseerimisvõimet madalamatel pööretel.
Käiguvahetus ise on nüüd elektroonilise seisupiduriga „e-käigukast“, mis võimaldab Rangeril tulevikus kasutada rohkem juhiabisüsteeme ja poolautonoomseid sõidufunktsioone.
Esimest korda pakub Ford Rangeris kaht erinevat nelikveo versiooni: põhisüsteemi, mis pakub nelikveo režiimi käigul käsitsi valikut, ja täiustatud, elektrooniliselt juhitavat süsteemi.
Saadaval on valik keretüüpe ja varustustasemeid, mis peegeldavad praegust valikut, sealhulgas Ranger Raptori jõudlusvariant ja mudelid nagu populaarne Wildtrak, mille sees leiame pehmed sisustusmaterjalid ja 10,0- või 12,0-tollise puuteekraani. Lisaks Fordi Sync4 teabe- ja meelelahutussüsteemi uusim versioon.
Täisdigitaalne näidikuplokk kohandab selle ekraani kuue uue sõidurežiimiga (varem saadaval ainult Raptoril). Paljud maastikusõidu juhtnupud on nüüd puuteekraanil ja maastikusõidu jaoks on spetsiaalne ekraanivaade, mis sisaldab andmeid jõuülekande, roolinurga, sõiduki kalde ja kaldenurkade kohta ning muud kasulikku teavet ja juhtseadiseid.
Lisaks pakub Ford alates turuletoomisest umbes 600 ühikut ametlikku lisavarustust.
Autocar.co.uk