Kui Subaru Foresterile võimalus anda, täidab see oma metsamehe nime sisuga täpsustavaid küsimusi esitamata.
Kõik teavad, et Tallinnast saab Tartusse lisaks põhiteele ka mööda Piibe maanteed. Kuid leidub veelgi põnevamaid teekondi. Üks võimalus, kui aega ja viitsimist leidub, tähendab põikeid külavahe- ja metsateedele, mis viivad küll peaaegu kogu aeg õiges suunas, kuid lubavad tempo kõige laiemas tähenduses maha võtta.
Kuuenda põlvkonna Forester alustab Tallinna südamest. Samal ajal kui juht püüab mõistatada, kuidas liiklusvoo iga sajakonna meetri järel peatamine linna keskkonnaeesmärkidele lähemale aitab, ei lase Forester end pidevast "punasest lainest" kõigutada. Nelja silindriga boksermootoril baseeruv kerghübriid toimetab koos variaatorkäigukastiga pehmelt ja sujuvalt. Auto rahulik, võiks öelda, et flegmaatiline olek kandub juhilegi. Ega kirumine foorituld roheliseks muuda, eks ole.
Uue mudeli täiustatud müraisolatsioonist ning 25 protsenti paksematest aknaklaasidest saab juht aimu maanteekiirusel. Kui varem tundus Forester mõnegi rivaaliga võrreldes pigem mürarikas, siis uusim mudel sugugi mitte. Vastupidi, üsna vaikne on ka 110 km/h kiiruse alas, rääkimata tavalisest piirkiirusest.
Tänavu pole imestada, et paaritunnine sõit algab sügisel, läbib talve ja lõpeb taas sügises. Nii ka seekord, Järvamaa piiri ületamine tähendas pealinna ümbruse kurvast hallusest justkui jõulukaardile sõitmist. Pööre suurelt maanteelt Eesti ühele kuulsamale metsateele, Matsimäe kiiruskatsele, süvendab jõulutunnet veelgi: lumised puud, valged väljad. Ralliromantikute lemmik, kitsas, puudevaheline tee peamiselt ainult kurvidest koosnebki, kord kerkib vallseljakule, siis kukub otsekui sügavikku. Karm, aga väga kaunis. Siin on võidetud rallisid ja kaotatud.
Foresteri pidev nelikvedu ja 22-sentimeetrine kliirens lubavad sellele teele kohati n-ö esimese jälje sisse sõita. Pärast öist lumesadu pole varem kellelgi sinna asja olnud. Mõistagi ei lähe kiirus lähedalegi seal lõiguti oma 150 km/h tunnikiirust arendavate ralliautode tempole. Küll aga märkab juht, et Foresteriga sujub kohati paksus lumes ja tihedama "puukatuse" all porisel kruusateel sõitmine väga lihtsalt ja loomulikult.
Vedrustus mängib teekonarustega kaasa, läbilööke endale ei luba, ebamäärast õõtsumist samuti mitte. Forester lihtsalt läheb, loogiliselt ja kindlalt, nagu muuseas. Vajadust maastikusõiduprogrammidest lume- või porirežiim valida ei teki, ehkki sellised auto võimalustes leiduvad.
Suurtest akendest avanev vaade võimaldab praktilisest küljest võetuna täpselt manööverdada ja soodustab ohutut sõitu laiemaski mõttes. Emotsionaalselt: tosin metskitse, jänes, paar rebast, nagu suures klaaskuubikus oleks mööda metsateed sõitnud.
Tagasi maanteel kinnitab Forester taas, et kiirustamine jäägu teistele. Sisepõlemismootor arendab 136 hobujõudu ja 182 njuutonmeetrit, elektrimootori näitajad on vastavalt 16,7 hj ja 66 Nm. Ligi 1,8-tonnise tühimassiga autole annavad nad mõõduka kiirenduse, aga ei enamat. Sportlikkust laiemaltki ei leia Foresteri iseloomust üldisemaltki, kuid see ei tähenda sugugi halba juhitavust. Boksermootor toob raskuskeskme alla ja esiratastel MacPherson ning taga topeltõõtsharkidega vedrustus töötab täpselt.
Eelkäijast pisut suurem Forester pakub lahedalt ruumi mõlemas istmereas sõitjatele ning piisavalt ka pagasile. Praktilisust lisab võimalus tagaistmed alla klappida siledaks põrandaks - nii kasvab veoruum rohkem kui 1700 liitrile.
Eelkäijaga võrreldes uue Foresteri hinnatase ei muutunud. Hinnakiri algab 35 900 eurost. Baasmudeli põhivarustusse kuuluvad automaatkast, pidev nelikvedu, kõik juhiabisüsteemid ja palju muud.
Kristjan Sooper
Hea teada
Foresteri kuues põlvkond.
Pidev nelikvedu, kõrge kliirens.
Eelkäijast pikem ja laiem.
Plussid: praktilisus, avarus, sõiduomadused
Miinused: dünaamika
Rivaalid: Honda CR-V, Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan jt
Tehnilised andmed
Baashind: 35 900 eurot
Mootor: B-4, bensiin, 1996 cm3 ja el mootor
Võimsus: 100 kW (136 hj) ja 12,3 kW (16,7 hj)
Pöördemoment: 182 Nm ja 66 Nm
Kliirens: 220mm
Haagise lubatud mass: 1870 kg
Keskmine kütusekulu: 8,1 l / 100 km
Pikkus/laius/kõrgus: 4670 / 1830 / 1700 mm
Telgede vahe: 2670 mm
Tühimass: 1750 kg
Kandevõime: 440 kg
Haagise maksimaalne mass: 1870 kg
Garantii: 5 aastat või 100 000 km