Uut keskmise suurusega pikapit ehitatakse koos Rangeriga Fordi Silvertoni tehases Lõuna-Aafrikas.
Volkswagen on lubanud, et järgmisel aastal valmival uuel Amaroki pikapil on Volkswageni selge DNA, hoolimata sellest, et seda arendatakse koos Fordiga.
Kaks ettevõtet leppisid 2019. aastal kokku laiaulatuslikus "globaalses liidus", mis hõlmab tarbesõidukite ja elektriautode tootmist. Järgmise põlvkonna Amarok on esimene algatuse tulemusel turule toodud mudel ja Volkswagen kirjeldab seda kui "suurt strateegilist sammu".
Volkswagen on nüüd avalikustanud veel kaks uue Amaroki ideepilti, mis vihjavad nii välis- kui ka sisekujundusele. Ettevõte lubab, et masin saab "täiesti uue välimuse" ja pakub ka eelkäijast ulatuslikumaid varustusvõimalusi, sealhulgas uusi juhiabi- ja ühenduvusvõimalusi.
Volkswageni tarbesõidukite disainiboss Albert-Johann Kirzinger ütles, et uus esiosa ja X-disaini funktsioonid eristavad selgelt uut Amarokit ja rõhutavad selle eesmärki olla teejuhiks: „Oleme andnud uue Amaroki jõule ja võimsusele üheselt mõistetava väljenduse – selge Volkswageni DNA-ga nii seest kui väljast.“
Uut Amaroki esitletakse järgmise aasta alguses, enne kui see mõnel turul müügile jõuab. Euroopas peaks see turule tulema 2022. aasta lõpus.
Uue Amaroki viimast eskiisi näidati Volkswageni tarbesõidukite aastakonverentsi raames. On näha, et masinal on julgem ja agressiivsema välimusega iluvõre, mis sarnaneb uusima Touaregiga, samas kui karbikujulised rattakoopad meenutavad Ameerika Atlase linnamaasturit.
Sõiduk põhineb Rangeri pikapi jaoks kasutataval platvormil ja selle väiksemad kulud on võtmetähtsusega tagamaks, et Volkswageni tarbesõidukite haru suudab saavutada nõutava mastaabisäästu. Ford on investeerinud ligi 800 miljonit naela (933 miljonit eurot), et valmistada ette oma Silvertoni tehast, tootmaks mõlemat mudelit kiirusega 200 000 ühikut aastas.
Fordi sõnul loob tehase laienemine kohapeal 1200 uut töökohta ja 10 000 uut ametikohta kogu tarneahelas.
Fordi ja Volkswageni leping hõlmab ka Transiti platvormil põhinevat VW kaubikut, mis ehitatakse Türgis, ning VW kontserni MEB-arhitektuuriga Fordi elektriautosid, mille tootmine algab 2023. aastal Saksamaal.
Autocar.co.uk