Menu



Ford esitleb: uus F-150 Raptor R – 700-hobujõuline ülipikap

Auto 29.07.2022   

Ford esitleb: uus F-150 Raptor R – 700-hobujõuline ülipikap

Fordi kõige vägevam „kastikas“ saab ülelaadimisega Shelby V8 ja veermikutäiustused.

Uus Ford F-150 Raptor R on selle kaubamärgi seni enimmüüdud pikapi kõige ekstreemsem versioon.

„Kurjade“ sportlike maasturite sarja Raptor uusima esindajana on Raptor R palju kiirem, suurem ja võimsam kui Fordi Euroopas tuntud pikap Ranger Raptor.

3,5-liitrise V6 asemel, mis annab välja 288 hj ja 461 Nm, kasutatakse siin 5,2-liitrist ülelaadimisega V8-mootorit, mida viimati nähti Mustangi eriversioonil Shelby GT500. Viimati nimetatu on üks Fordi kõigi aegade võimsamaid tänavasõiduautosid.

Ford ei ole veel dünaamikanäitajaid avaldanud, kuid arvestades, et juba V6-mootoriga Raptor suudab paigalt 100 km/h saavutada veidi rohkem kui 5,0 sekundiga, on R eeldatavalt sama nobe kui Porsche 911.

Turbolaadur on häälestatud nii, et see suurendaks pöördemomenti madalatel ja keskmistel pööretel. Uued roostevabast terasest väljalaskekollektorid, mahukam õlivann ning eritellimusel R jaoks valmistatud õliradiaator ja -filter tähendavad, et Raptor R suudab hoida mootori jahedana ka kõrgetel temperatuuridel ja äärmise koormuse korral.

Kuid säilitamaks Raptori nime maastikusõidule orienteeritust suudab R ka raskel maastikul suurt kiirust arendada, mis teda teiste supermaasturite seast esile tõstab. Väidetavalt on see loodud California legendaarses kestvussõidus Baja 1000 kihutavate brutaalsete nelikveoliste eeskujul. "F-150 Raptor tähendab enamat kui kiiret liikumist: see peab vallutama karme maastikke," ütleb Ford.

Lisaks suuremale mootorile toob R seega kaasa ka hulga laiaulatuslikke veermikumuudatusi, mille eesmärk on parandada auto maastikusõiduomadusi ja tõsta vastupidavust.

Esisilda on tugevdatud tulemaks toime nii tugevamate löökide kui ka V8 suurema pöördemomendiga. Kardaanvõll on vahetatud just selle mudeli tarvis valmistatud jämedama alumiiniumisulamist võlli vastu.

Viiehoovalise tagavedrustuse õõtshoobasid on pikendatud, et "silla asendit ebatasasel maastikul paremini säilitada", 24-tollised (610-mm) vedrud ja Foxi amortisaatorid aga on häälestatud nii sõidumugavuse parandamisele kui kere kaldumise kahandamisele.

Esivedrustuse käik on 13 tolli (330 mm), tagavedrustusel aga 14,1 tolli (358 mm). Põhivarustuses veereb Raptor R 37-tollistel rehvidel. Kümnekäiguline automaatkäigukast on ümber häälestatud, et paremini ära kasutada seda läbivat tohutut jõudu. Ka hüdrotrafot on muudetud, et parandada pöördemomendi ülekandmist ja muuta jõuülekannet sujuvamaks.

Stiilimuutuse eesmärk on väljendada R-i ekstreemset võimsust ja ainulaadseid omadusi. R eristub standardsest Raptorist agressiivsema esiosa, mustade viimistlusdetailide ja R-märgistuse ning tagaosas eritellimusel valmistatud kleebise abil.

Raptor R tellimused on USA-s avatud juba enne selle aasta lõpus algavat tootmist.

 



gallery image

Sind võivad huvitada ka need artiklid


Auto

CUPRA esitles Tallinnas Terramari

CUPRA esitles Tallinnas Terramari

CUPRA uue mudeli Terramar esmaesitlus Tallinna CUPRA Garage’...

Auto

Uue CUPRA Terramari hinnad selgunud, autod peagi Eestis saadaval

Uue CUPRA Terramari hinnad selgunud, autod peagi Eestis saadaval

CUPRA uus sportliku loomuga linnamaastur Terramar jõuab peag...

Auto

CUPRA Formentor: et oleks õige tunne

CUPRA Formentor: et oleks õige tunne

Kui otsite isikupärast autot, milles väljenduksid sõidurõõm...