Menu



Ram 1500 5,7 l V8 Hemi eTorque: V-8-ga pikap aastal 2022, kas tõesti hullumeelsus?

Auto 15.08.2022   

Ram 1500 5,7 l V8 Hemi eTorque: V-8-ga pikap aastal 2022, kas tõesti hullumeelsus?


Bensiiniliitri kaheeurose hinna valguses ei olegi V-8-ga varustatud Ram 1500-ga sõitmine hullumeelsus nagu esimese hooga võiks arvata.

Võlusõna on LPG, mille liiter maksis proovisõidu ajal 87 senti. Tallinna – Tartu otsal täislastis kerghaagisega näitas Ram keskmist gaasikulu 15,2 liitrit sajale kilomeetrile ning linnas 16,4 l / 100 km. Kui need näitajad arvutada ringi kaheeurosele bensiiniliitri hinnale, siis saame, et esimesel juhul oleks pikap tarvitanud justkui 6,6 liitrit bensiini sajale kilomeetrile ja teisel 7,1.

Arvestades auto 2,7tonnist tühimassi ja 395hobujõulist võimsust, ei paista pilt ju sugugi halb. Tuleb lisada, et gaasitankalte püsikliendid saavad soodustust ning kilomeetri hind langeb veelgi. Seda muidugi ka, et nii nagu ei oska keegi ennustada bensiini hinda näiteks oktoobris, ei pruugi LPG maksta homme sama palju kui täna.

Ehkki väliselt paistab Ram 1500 umbes sama voolujooneline kui telliskivi, on tootja kinnitusel tegemist kõige aerodünaamilisema (õhutakistustegur 0,357) pikapiga. Põhjuseid tuleb otsida näiteks automaatsest radiaatorivõre avamisest-sulgemisest, mitmest aerodünaamikaelemendist ning tänu õhkvedrustusele reguleeritavast kliirensist. Mõistagi mõjutab õhutakistus kütusekulu eelkõige maanteesõidul.

Viimistlus on heade sõiduautode tasemel, kaugel tarbesõidukilikust kasinusest.

Linnas aitab kulu kahandada poolhübriidajam, kus traditsiooniline generaator on asendatud rihmülekandega mootorgeneraatoriga ning mida täiendab 430 Wh aku. Nagu poolhübriidid ikka, ei sõida ka Ram vaid elektri jõul, küll aga muudab mootorgeneraator sujuvaks automaatse stopp-stardi töö, abistab kütusekulukatel kiirendustel ning osaleb pidurdusenergia talletamisel.

Kaheksakäiguline automaatkäigukast toimetab koostöös 5,7liitrise mootoriga sujuvalt ning võimaldab käigu lukustamist, mis võib osutuda kasulikuks haagiseveol rasketes tingimustes. Veoskeemi saab samuti nupuvajutusega oludele sobivaimaks, tagaveo ja aeglustiga nelikveo vahele jäävad veel automaatselt veojõudu jagav nelikvedu ning lukustatud n-ö kiire nelikvedu. Tagadiferentsiaal võimaldab lukustamist.

Tehas annab Ram 1500 kandevõimeks kuni 1043 kg ning maksimaalseks haagise massiks kuni 5,7 tonni. Tuleb silmas pidada, et need numbrid näitavad auto tehnilisi omadusi ja märgata sõna „kuni“, sest eri versioonide näitajad erinevad ja omad piirangud võivad panna seadused.

Nii või teisiti, haagise veos annab Ram-ile võrdväärset otsida. Olgu sabas koormaga autotreiler või kerghaagis, käitub see äärmiselt stabiilselt ja kuna jõuvaru on enam kui piisav, pöördemoment 556 njuutonmeetrit, siis kiirenduse pärast muretsema ei pea.

Tagaistmel on ruumi lahedalt, vajadusel saab istmepadja üles klappida ja nii pakiruumi tekitada.

Haagise ühendamisel autoga pakub täiendavat abi tagurduskaamera graafika, mis võimaldab ülitäpselt sihtida haakekuuli haakseadme lukule lähedale. Kitsastes oludes õpib juht kõrgelt hindama lainurkpeegleid, mis lubavad sentimeetri täpsusega takistustest mööduda ja tihedas liikluses haagise pikkusega arvestavat pimenurgaandurit.

Koormarihmade, tööriistade ja muu sellise tarvis leiduvad lukustatavad panipaigad kasti servades. See tähendab, et määrdunud kraami ei pea tõstma kabiini, mille viimistlustase vastab keskklassi sõiduautode parematele näidetele.

Võrdluse sõiduautodega kannab ilma igasuguste „agade“ ja „kuideta“ välja ka sõidukvaliteet maanteel. Sõidumüra V-8-ga Ram-is sarnaneb sama, ehk umbes 100 000 euro hinnaklassi sõiduautodega.

Kaalusäästu nimel, muide, tootja ütleb, et uue Rami raam on kõigi aegade kergeim, aga samas kõige tugevam, kasutatakse vedrustuses alumiiniumist ja komposiitmaterjalist elemente. Ees sõltumatu vedrustuse ja kõigil neljal rattal keerdvedrudega pikap käitub auklikul teel tsiviliseeritult. Luksusdžiibiliku aukudest üle hõljumist ei maksa oodata, kuid omataoliste seas sõidab see vägagi sujuvalt.

Proovisõidu käigus vedas Ram järel kahte eri massiga haagist, kastis mööblit ja kartautosid, sõitjateruumis nelja inimest, liikles maanteedel, kruusateedel, heinamaadel ja… oli sunnitud sõitma ka Tartu vanalinna. Kui kõige muuga sai USA teiseks enimmüüdud auto suurepäraselt hakkama, siis kitsaid tänavaid veel kitsamate parkimiskohtadega tasub küll 5,9 meetrit pika ja kaks meetrit laia autoga vältida.

Kart mahub veokasti küll.

Hea teada

Saab tellida ka gaasiseadmega.

Võimekas haagiseveol.

Ameerika teiseks müüduim auto.

 

Plussid ja miinused

Plussid: mugavus, haagiseveovõime, gaasiseadme võimalus

Miinused: kitsastesse oludesse lihtsalt ei mahu

 

Tehnilised andmed

Ram 1500 5,7 l V-8 Hemi eTorque

Baashind: 55 000 eurot (V-6 mootoriga)

Mootor: V-8, otto, 5654 cm3, poolhübriid

Võimsus: 291 kW (395 hj)

Pöördemoment: 556 Nm

Kütusekulu (l/m): 15,7 / 10,7 l / 100 km*

Pikkus/laius/kõrgus: 5916 / 2050 / 1950 mm

Telgede vahe: 3673 mm

Kliirens: 208 mm (muudetav)

Tühimass: 2730 kg

Kandevõime: 750 kg**

Veokasti mõõdud (p/l/k): 1711/1687/543 mm

Veokasti laius rattakoobaste vahel:  1295 mm

Maksimaalne haagise mass: 3500 kg***

Garantii: 2 a põhigarantii ja 5 a lisatasu eest

 

* EPA mõõtetsükkel bensiiniga

** tehaseandmetel kuni 1043 kg

*** tehaseandmetel kuni 5760 kg

Tekst Kristjan Sooper

Fotod Pille Russi

 



Sind võivad huvitada ka need artiklid


Auto

CUPRA esitles Tallinnas Terramari

CUPRA esitles Tallinnas Terramari

CUPRA uue mudeli Terramar esmaesitlus Tallinna CUPRA Garage’...

Auto

Uue CUPRA Terramari hinnad selgunud, autod peagi Eestis saadaval

Uue CUPRA Terramari hinnad selgunud, autod peagi Eestis saadaval

CUPRA uus sportliku loomuga linnamaastur Terramar jõuab peag...

Auto

CUPRA Formentor: et oleks õige tunne

CUPRA Formentor: et oleks õige tunne

Kui otsite isikupärast autot, milles väljenduksid sõidurõõm...