Eduka 2022. aasta tuules, mil saavutati paremuselt teine aastakäive ettevõtte 73-aastase ajaloo jooksul, valmistub SEAT Martorelli tehases elektrifitseeritud sõidukite tootmiseks ning CUPRA seni suurimaks tootmishüppeks. CUPRA kaubamärk jätkab kiiret kasvu.
CUPRA eesmärk on jõuda 2030. aastaks 100 parima rahvusvahelise brändi hulka. Selle saavutamiseks tuuakse turule kolm uut sõidukit ning laienetakse rohkematele välisturgudele.
Sel aastal plaanib CUPRA avada City Garage nime kandvad müügisalongid Berliinis, Madridis, Manchesteris ja Pariisis. Möödunud aastal avati CUPRA Garage ka Riias ning lähiajal on plaanis sama teha ka Eestis ja Leedus. Sooviga muutuda tõeliselt globaalseks kaubamärgiks, analüüsitakse võimalust tuua CUPRA sõidukid turule ka Põhja-Ameerikas.
Tootja valmistab ette seni suurimat hüpet tootmises, mis saab alguse 2024. aastal CUPRA Tavascan ja CUPRA Terramar turule toomisega ja jätkub 2025. aastal CUPRA UrbanRebeli tootmisesse jõudmisega. Nende mudelite toel suudab bränd murda uutele turgudele ja jõuda uute klientideni, täites samas oma eesmärgi müüa 500 000 sõidukit aastas.
Iga-aastasel pressikonverentsil teatas SEAT plaanist 2023. aastal võtmeprojekte kiirendada, pöörates erilist tähelepanu elektrifitseerimisele, organisatsioonisisestele muutustele ning CUPRA brändi kasvule. Hiljemalt 2025. aastal hakatakse Martorelli tehases tootma grupi erinevate kaubamärkide elektrisõidukeid.
Grupp plaanib aastatel 2025–2030 Martorelli ja Pamplona tehastes toota kolm miljonit elektrisõidukit.
SEAT S.A. käive kasvas 2022. aastal 9 256 miljonilt eurolt 10 513 miljoni euroni ehk 14%, näidates sellega teist parimat aastatulemust ettevõtte 73 tegevusaasta jooksul. Seni parim tulemus pärineb 2019. aastast, kui ettevõtte käive küündis 11 157 miljoni euroni.
Ärikasum kasvas samal perioodil 550 miljoni euro võrra 179 miljoni euroni, puhaskasum 324 miljoni euro võrra 68 miljoni euroni (2021: -256 miljonit eurot).
Tugevaid tulemusi võib näha ka juba selle aasta esimestel kuudel: võrreldes 2022. aasta sama perioodiga on müük kasvanud 27% ehk aasta esimese kahe kuu jooksul on tarnitud 71 500 sõidukit. SEATi mudelite müük kasvas 12%, CUPRA mudelite müük plahvatusliku 75%. Head tulemused annavad alust loota, et 2023. aasta kujuneb eelmise aastaga võrreldes veelgi tugevamaks.