Kuigi seda väljastpoolt ehk isegi märgata pole, konstrueeris Kubota M6002 täielikult uuesti. Siin on tulemus.
Esmapilgul näeb uustulnuk välja nagu Kubota M-GX või M7003. Peab veidi lähemalt vaatama, et näha uhiuue jaapanlase potentsiaali. Alustame kas või mootorikatte alla vaatamisest: kõigi kolme mudeli (vt. tabelit „Mudelite ülevaade“) jõuallikaks kasutab Kubota firma enda läbiproovitud neljasilindrilist.
Tohutu 6,1-liitrine töömaht teeb sellest oma klassi suurima mootori. Tänu sellele oli 106 kW/143 hj arendaval tippmudelil M6-142 kultivaatoriga töötamisel peaaegu võimatu hinge kinni pigistada. Transporditööd lähevad kindlasti veelgi lõbusamalt tänu transpordi-võimsustõstele, mis annab täiendavad 20 hobujõudu!
Kaheksa powershift-käiku ja 40 km/h 1640 pöördel
Sellega jõuame uue M6002 jõuülekande juurde: Nagu mudelist M-GX mäletame, on sellel kaheksa koormuse all lülitatavat käiku. Käigukangi aga enam pole ja ka kolme käigugruppi saab nüüd vahetada „pelgalt nupuvajutusega“. Lisaks saab tänu kiirema ülekandega tagasillale sõita 40 km/h vaid mootori 1640 pöördel minutis — väga hea!
Meile meeldis ka iga üksiku rühma automaatsete käiguvahetusvahemike loogiline seadistus. Kahju ainult, et süsteem — vähemalt maanteel — ka käigugruppi automaatselt ei vaheta.
Lisaks tuleks terminali integreerida ka käikude automaatse üles-alla lülitamise lülituspunktide seadistus. Praegu on käetoe katte all peidus vaid üks pöördnupp. Ja kui seeriatootmise alguseks õnnestuks veel iga käiguvahetusega kaasnev piiksumine välja lülitada, võiks kogu asjaga täiesti rahule jääda.
Iga praktik tunneb aga heameelt jõuvõtuvõlli põhivarustuses saadava (!) nelja kiiruse üle (540 / 540E / 1000 / 1000E). See tähendab, et olete optimaalselt varustatud universaaltraktori paindlikuks „universaalseks“ kasutamiseks. Lisaks saab terminalis mitmes etapis seadistada isegi jõuvõtuvõlli siduri haardumiskäitumist – väga hea!
Seadistamisest rääkides: reeversit saab lülitada nii vasakult kui paremalt. Kuid selle lülitumise karakteristikut saab samuti muuta pöördnupu abil — mis küll võiks ka käetoe katte all paikneda.
„BiSpeediga“ kurvidesse
Veel üks põnev funktsioon – kuigi Kubota fännidele ammu tuttav – on roolisüsteem „BiSpeed“. Alates rataste 30-kraadisest pöördenurgast muutub nelikvedu automaatselt 40% kiiremaks ja tõmbab M6002 sensatsiooniliselt väikese pöördediameetriga järgmisele sõidurajale. Tõsi, esilaaduriga betoonil töötades on parem see siiski rahule jätta.
See, et esirataste pöördenurk 55° tagab väikese pöördediameetri vaatamata 2,69-meetrisele telgede vahele, tuleneb ka Kubotale tüüpilisest nelikveost, mis kasutab universaalliigendite asemel topelt-koonushammasrattaid.
Portaalsild ja esisilla vedrustuse ülapaigutusega õõtshoob annavad muljetavaldava 58-sentimeetrise kliirensit. Kahju ainult, et (lisavarustusena pakutava) eesmise rippsüsteemi kinnitus selle eelise nullib. See aga ei vähenda vedrustuse mugavust, millesse lisab oma osa mehaaniline kabiinivedrustus. Koos rooli sünkroonsilindriga saavutatakse suurepärane sõidumugavus!
Juhtimiskäetugi ja terminal…
Sellega jõuame M6002 kabiini. Kuna iste on konsooli taha õige kaugele kinnitatud, pakub nelja piilariga kabiin piisavalt ruumi. Ka nähtavus on igale poole hea. Ainult klaaskatus tõstetud laadurile pilgu heitmiseks on üsna napp.
Mudelil M6002 on juhtimiskäetugi, millelt saab käsitseda jõuülekannet, rippsüsteemi ja jõuvõtuvõlli. Tulevikus peaks lisanduma ka esilaaduri elektriline rist-juhtkang.
Meie proovisõiduks antud M6-142 oli ikka veel varustatud esilaaduri töö juhtimisega madalsurvehüdraulika abil, mille jaoks oli külgkonsoolil oma kang. Meie traktoril põrkas see aga alatasa kokku lisavarustusse kuuluva, käetoe ette paigutatud 7-tollise terminaliga.
...ning 7-tonnine tõstejõud ja koormustundlik hüdrosüsteem
M6002 ahter on kõigiks ülesanneteks valmis. Rippsüsteemi tõstevõimeks antakse korralikud 7 tonni ning hüdrosüsteemi põhivarustusse kuulub aksiaalkolbpump, mille tootlikkus on samuti korralik 115 l/min. Need liitrid viiakse kuni nelja tagumise mehaanilise hüdroväljavõtteni, mille vooluhulka saab juhiistme tagant reguleerida. Juhtkangid asuvad konsooli paremal küljel ja neid saab hästi doseeritult käsitseda— see sobib!
Samuti on traktori mõlemal küljel olemas välised juhtimisseadmed rippsüsteemi ja jõuvõtuvõlli jaoks. Ja lisaks juba mainitud terminalile kuulub lisavarustusse ka ISOBus-kaabeldus. Ainult need, kes soovivad GPS-roolimist, peavad praegu tellima täiendava roolimootori. Vastavalt pole ka kiirroolimisega Orbitrol saadaval.
Veel üht-teist lühidalt
• 230 l diislikütust ja 20 l AdBlued saab hõlpsasti paakidesse valada laia trepi kõrval.
• Tagarataste maksimaalne mõõt on 650/60 R 38, ees aga 480/65 R 24.
• Lisavarustusena on saadaval 16 LED-laternaga valgustuspakett.
• M-GX on umbes 700 kg kergem ja M7003 umbes 1000 kg raskem kui uus M6002 (mille tühimassiks on antud 6 tonni).
Kokkuvõte
Uue M6002-ga toob Kubota turule universaaltraktori, mis võib 120–140 hobujõu klassis kindlasti skoori teha. Suure töömahuga neljasilindriline mootor ja kaheksa koormuse all lülitatava käiguga jõuülekanne sobivad näiteks põllule, „BiSpeed“-rool ja aksiaalkolbpump aga muudavad eeslaaduriga töötamise mõnusaks.
Jääb vaid põnev küsimus Jaapanist pärit uustulnuka hindade kohta. M6-142 baasversioon on hinnakirjas vaid 97 690 euro eest (kõik hinnad kehtivad Saksamaal ja on antud käibemaksuta). Meie proovitud varustuse hulka kuulusid veel eesmine rippsüsteem koos eesmise jõuvõtuvõlliga ja esilaadur. Täisvarustuses maksab „universaaltraktor Euroopa jaoks“ täpselt 125 750 eurot.
HEA TEADA
Värskelt konstrueeritud M6002 on valmistatud Jaapanis.
Kõik põhikomponendid nagu mootor, käigukast ja sillad pärinevad Kubotalt.
Kaheksa koormuse all lülitatava käigu, 115 l/min andva koormustundliku hüdrosüsteemi ja tagumise rippsüsteemi 7-tonnise tõstejõuga on see tõeline universaaltraktor.
Praegu on saadaval kolm M6002 mudelit võimsusega 120–140 hj.