Menu



Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks

Auto 01.05.2024   

Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks


Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.

 

See vägev sõiduk tekitab furoori nii väljanägemise, funktsionaalsuse kui ka sõiduomaduste poolest. Nimelt on selles ruumikas masinas ühendatud luksusmaasturi mõnud ning tööauto robustsus. Linnapildis või maanteel ükski RAM kedagi ükskõikseks juba ei jäta.

Kui istud selle rooli taga, tunned end nagu prestiižikas salongis, mitte mingis suures veokis – kuigi avara kasti tõttu võib see eelarvamus tekkida. Lisaks on RAMi juhitavus erakordselt hea, nii et eelarvamuste täitumise asemel pakub see masin tõeliselt nauditavat sõiduelamust nii linnas kui maal. Pikk teljevahe aga tagab, et teest või maastikust tingitud raputusi ja teisi mõjutusi sõitjateruumis eriti tunda polegi.

Autosse istudes torkab silma täisnahast viimistlus koos ehtsast puidust iluliistudega.

Võimaluste rohkus suurel ekraanil lööb pahviks

 

Autosse istudes torkavad silma täisnahast salong ja puidust iluliistud. Kaasaegne infolustisüsteem aga muudab iga sõidu puhtaks naudinguks. Alguses võib ju tunduda, et võimaluste rohkus suurel ekraanil lööb kasutaja pahviks.

Ameerika autodele omaselt on aga kõik tehtud ääretult lihtsaks. Nii on igal pool kuvaril kirjas – ja pildidki juures –, mida ühe või teise vajutusega teha saab. Juhile on need võimalused kõik lihtsalt hoomatavad ja arusaadavad.

Otse ekraani ees esiistmete vahel on tavaliste sõiduautodega võrreldes hiiglaslikud ja pealt kaetud panipaigad. Mitte suure liialdusena võib ühte neist mahutada tööriistakohvri ja teise kasvõi kasti õlut. Panipaiga pealne on aga lisaks kõrgete äärtega, mis takistab nutitelefoni või muude esemete põrandale libisemist. Muide, telefoni laadimine käib juhtmevabalt ning eraldi mobiilihoidjat pole enam autos vajagi.

Üle saja turvalisusega seotud funktsiooni

Eraldi tasub välja tuua RAMi tipptehnoloogia. Euroopa autodega harjunud teavad, et uuel masinal tuleb panna esmalt iste pedaalide järgi paika, siis sättida veel ka rooli. RAMil seevastu võib elektri abil seadistada ka pedaalid sobivasse asendisse.

Samuti on auto põhi- ja lisavarustuses kokku üle saja turvalisusega seotud funktsiooni. Lisaks on RAMis kasutusel mitu välist kaamerat: ees, taga ja külgedel. Nii kuvatakse tagurdamisel seetõttu juhi ekraanile justkui ülalt droonilt filmitav 360kraadine vaade auto ümber. Mõistagi on sellest suur abi ka parkimisel, eriti, kui soovitakse RAMi gabariitidega veel veidi harjuda.

Kabiini saab luua sisemise kaubaruumi

Eraldi tasub välja tuua reguleeritav ja soojendusega tagaiste. Seega saavad nautida Eesti kliimas tihti nii vajalikku sooja autoistet kõik pereliikmed ja seda sõltumata sellest, kas nad istuvad ees või taga.

 

Eraldi tasub välja tuua reguleeritav ja soojendusega tagaiste. Ruumika RAMi tagaistmele mahub hõlpsasti kolm inimest.

Lisaks võib tagumised istmed vajadusel klappida vastu tagaseina üles, tekitamaks sisemise kaubaruumi. Tõsi, kaitseks meie ilmastiku eest võib ka kastis olev kaubaruum olla kattega kaetud – ava vaid tagaluuk elektri abil ning liiguta kaup sisse või tõsta välja.

Ja see pole veel kõik – lisaks varasemalt märgitud panipaikadele esiistmete vahel, leiab need ka teise istmerea põrandast ning kasti väliskülgedelt. Stiilsus ja praktilisus samaaegselt!

Kaasaegne infolustisüsteem lööb esialgu pahviks, aga Ameerika autodele omaselt on kõik tehtud ääretult lihtsaks. Nii on igal pool kuvaril kirjas – ja pildidki juures –, mida ühe või teise vajutusega teha saab.

LPG kui mõistlik täiendus bensiinimootorile

Ära ei saa unustada ka RAMiga seotud praktilisi ja majanduslikke aspekte, nii saab soovi korral valida vedelgaasi ehk LPGd kasutava mudeli. Gaasiseade muudab selle 5,7-liitrise bensiinimootoriga pikapi pidamise nii üllatavalt soodsaks – 100 km saab läbida umbes 10 euroga. Tõsi, RAMi varasemate mudelitega võrreldes on uued mootorid niigi oluliselt ökonoomsemad.

Niisiis võib universaalne RAM olla ideaalne kaaslane igas vanuses autosõbrale. Tehke proovisõit ja otsustage esmase tutvumise järel, kas ruumikas ja luksuslik RAM sobiks ka teile järgmiseks stiilseks ratsuks.

TASUB TEADA!

         Testsõit tehti 2019. aasta pikapi tiitliga pärjatud RAMiga.

         Selle RAMi hind täna on 59 900 eurot.

Fotod: Marko Mumm

 

 



gallery image

Sind võivad huvitada ka need artiklid


Auto

CUPRA esitles Tallinnas Terramari

CUPRA esitles Tallinnas Terramari

CUPRA uue mudeli Terramar esmaesitlus Tallinna CUPRA Garage’...

Auto

Uue CUPRA Terramari hinnad selgunud, autod peagi Eestis saadaval

Uue CUPRA Terramari hinnad selgunud, autod peagi Eestis saadaval

CUPRA uus sportliku loomuga linnamaastur Terramar jõuab peag...

Auto

CUPRA Formentor: et oleks õige tunne

CUPRA Formentor: et oleks õige tunne

Kui otsite isikupärast autot, milles väljenduksid sõidurõõm...