CUPRA uus sportliku loomuga linnamaastur Terramar jõuab peagi Eesti müügiesindustesse.
Äsja turule tulnud uudismudeliga saab juba novembrist alates tutvuda Tallinna ja Tartu CUPRA esinduses.
Värskelt on teada ka hinnad: Eestis tuleb särav uustulnuk müüki tutvumishinnaga alates 35 210 eurot.
Tõhusad jõuajamid
CUPRA Terramar on 4519 mm pikk, telgede vahega 2681 mm, 1584 mm kõrge ja 1863 mm lai ning autoostja saab valida ühe viiest erinevast jõuajamist. TSI (bensiin), eTSI (kerghübriid) ja uue põlvkonna eHybrid pistikhübriid-mootorid arendavad 150 hj kuni 272 hj. Kõik Terramari mudelid on varustatud 7-käigulise automaatkäigukastiga. Nelikveoga 4Drive versioonidele on paigaldatud võimsamad mootorid.
Terramar VZ versioon on varustatud valiku kõige võimsama 265 hj (195 kW) bensiinimootoriga või 272 hj (200 kW) pistikhübriidajamiga. Viimane ühendab 1,5-liitrist TSI-mootorit ja elektrimootorit ning akut netovõimsusega 19,7 kWh, võimaldades ühe laadimisega läbida kuni 120 km.
Interjöör vastavalt juhi vajadustele
Sarnaselt teistele CUPRA mudelitele on ka Terramaril sportlik roolitaguste labadega rool. Roolile kinnitatud lisanupud tagavad mugavama juhtimise. Terramari standardvarustuses olevad korvistmed võimaldavad juhil olla dünaamilisse sõitu maksimaalset kaasatud.
Tootja on autosse paigaldanud täiustatud liidese, mille kaudu juht autot kontrollib. Lisaks uuendatud tarkvarale sisaldab see digitaalset armatuurlauda ja teabe- ja meelelahutussüsteemi koos keskse 12,9-tollise ekraaniga. Selle kõrval on valgustatud retrostiilis juhtliugur. Juhtimist hõlbustab esiklaasile silmade kõrgusele kuvatud sõiduandmete projektsioon.
CUPRA pühendumust jätkusuutlikkusele näitab uuenduslike materjalide kasutamine. Korvistmete keskosa on valmistatud polüvinüülkloriidist ja täidetud tekstiiliga, mis on loodud eranditult täielikult uuskasutatud Seaquali lõngast. Kangas on valmistatud meredest, randadest, ookeanidest ja sarnastest kohtadest kogutud plastijäätmetest.
Juhtmevaba Full Link süsteem võimaldab autokasutajatel tuua sõitjateruumi oma digitaalse elu, olgu selleks siis muusika, reisimarsruudid või muud autoga ühilduvad funktsioonid. Kõik need on ülekantavad Apple CarPlay või Android Auto rakenduste abil. Nutiseadmete laadimiseks on 15 W juhtmevaba kiirlaadimise tehnoloogia koos seadme jahutusega.
CUPRA jätkab koostööd Sennheiser Mobility heliekspertidega ning uues mudelis on lisavarustusena saadaval uus kvaliteetne 12 kõlariga helisüsteem. 390-vatine seade on programmeeritud kaasates Sennheiser Concerto algoritme ja AMBEO tehnoloogiat. Helisüsteem järgib hoolikalt kõiki muusika põhikomponente, sealhulgas erinevaid instrumente ja helisalvestiste ruumiinfot ning jaotab muusika ühtlaselt kogu autos.
Erinevad iseloomud
Terramari mudelil on uue põlvkonna Dynamic Chassis Control (DCC) aktiivvedrustus koos kaheklapiliste amortisaatoritega, mis parandavad oluliselt sõidudünaamikat. Auto iseloomu saab seadistada erinevate sõidurežiimidega: mugavus, jõudlus, CUPRA (VZ-versioonidele), maastikusõit (nelikveolistele versioonidele) ja individuaalsed profiilid.
Terramar VZ-versioone saab varustada Akebono sportpiduritega. Kuuekolvilised pidurisadulad koos suuremate perforeeritud piduriketastega mõõdus 375 x 36 mm (tavaversioonidel on 340 x 36 mm kettad) suurendavad veelgi pidurdusvõimet.
Terramari uued ohutus- ja mugavustehnoloogiad sisaldavad ennustavat adaptiivset kiirusehoidjat, reisiabi, külg- ja väljumisabi, hädaabi ning tähelepanu ja unisuse abi. Terramari lisavarustuses on täiustatud kokkupõrke-eelne sõitjate kaitsesüsteem, mis reageerib, valmistades auto ette võimalikuks kokkupõrkeks, lähtudes sõiduki dünaamikast ning ka esi- ja tagaradari teabest.
Hispaanias Barcelonas loodud omapäraselt stiilset CUPRA Terramari linnamaasturit hakkab tootma Ungaris Györis asuv Audi tehas.