Menu




Alternatiiv Soomest: kombain Sampo Rosenlew Comia C12

Proovisõit 04.03.2024   

Alternatiiv Soomest: kombain Sampo Rosenlew Comia C12


Sampo Rosenlew on pikkade traditsioonidega põhjamaine tootja. Comia C12 aga on firma valiku suurim kuueklahviline kombain. Kasutasime seda kaera koristamisel.

Sampo näeb kombaine Comia C12 eeskätt Claasi mudelite Trion 520/530 ja Evion ning New Hollandi masinate CX 5.90 ja CX 6.80 võistlejana.

Oma heedrid

Heedrid ehitab Sampo endiselt täielikult ise – tuntud tootjate tarnitud detaile siit ei leia. C12 jaoks on saadaval lõikelaiused 5,10 kuni 6,30 m. Plastpiidega hasplit käitatakse hüdrauliliselt paremalt küljelt ning ka horisontaalne reguleerimine toimub hüdrauliliselt. Vikatit ja tigu käitatakse mehaaniliselt vasakult küljelt.

Enamik ajameid asub kombaini vasakul küljel. 

Vikati taga on väike kivikogur, ning kaks heedri all olevat talda järgivad maapinna kontuure. Heedri raamis on tagavaraks terviklik vikat ning põhivarustusse kuulub ka elektrohüdrauliline kiirliitmik. Heeder on ühendatud kaldkonveieriga nelja punkti, sealhulgas kiirlukustuse kaudu.

Comia C12 kaldkonveieris tagavad kolm etteandeketti tõrgeteta viljavoolu. Koos heedriga saab seda hüdrauliliselt reverseerida. Standardvarustuses tõstavad heedrit kaks silindrit, soovi korral on saadaval kolm (lisatasu 460 eurot, kõik hinnad on antud käibemaksuta) või isegi neli.

Tuntud viljapeksusõlmed

Järgneb eelpeksutrummel, millel on eraldi reguleeritav korv. Siin annab tootja korvipinnaks 0,41 m². Peamisel peksutrumlil, mis kaalub 220 kg, on kaheksa latti, selle läbimõõt on 50 cm ja laius vaid 1,34 m. Kabiinist elektriliselt reguleeritava korvi mähkimisnurk on 105° ja pindala on 0,62 m².

Mitmes kohas on hooldusluugid - näiteks siin terapunkri tühjenduskohal.

Kuue klahvi eraldusala on kasvanud 6,3 m2-ni. CSP-trummel (kõrte pööramise trummel) paigaldatakse 1966 euro suuruse lisatasu eest ette klahvide kohale. See on mõeldud klahvide optimaalseks kasutamiseks – mis on Sampo jaoks oluline argument, arvestades Põhja-Euroopa sageli niiskeid peksutingimusi.

Sõela pindalaks ütleb Sampo 4,5 m². Avamislaius on nüüd põhivarustuses elektriliselt reguleeritav. Aktiivset kaldekompensatsiooni soomlased ei paku. Sampo mõõdab nüüd kadusid nii sõeltel kui ka klahvidel. Sampo peab väga tähtsaks ka võimsat, elektriliselt reguleeritavat kuue labaga trummelpuhurit. Tühjenduselevaatori on soomlased dimensioneerinud heldelt – tootlikkusega 80 t/h. Lisavarustusse (4200 eurot) kuulub nüüd aganalaotur, põhivarustusena aga on alati olemas firma Rekord käsitsi lülitatav põhupeenesti.

Ajami annab AgcoPower

Mootoriks on AgcoPoweri (endine Sisu) kuuesilindriline, mis annab 7,4-liitrisest töömahust 220 kW/300 hj. Mootor täidab heitgaasinormi V ja on paigutatud põiki teraviljapunkri taha. Diislikütuse paak mahutab 450 l ja see asub mootorile juurdepääsu all, masina taga paremal. Redel võimaldab ronida suurele ja turvalisele platvormile. Ka radiaatoritele pääseb siit kergesti ligi. Sõiduajam on hüdrostaatiline – siin kasutatakse end tõestanud Rex­rothi tehnikat, kolmekäigulist käigukasti saab kabiinist käsitsi lülitada.

Paremal küljel paiknevad veel mõned ajamid ja 450-liitrine kütusepaak. 

Veojõust rääkides: alla 3,50 m jääva laiuse korral saab maksimaalselt kasutada rehve 650/65 R 38 esiteljel ja ülimalt 480/65 R 24 tagateljel. Valikus on arvukalt teisi rehvimõõte, nii et soomlased pakuvad lahendusi kõikidele oludele – kuid kombaini laius võib siis olla kuni 4,40 m (1050/50 R 32). Lisavarustusena on saadaval hüdraulilise veoga taga­sild (16 000 eurot), mis teeb kombaini nelik­veoliseks.

Terapunker ja tühjendamine

Sampo on suurendanud terapunkri mahu kaasaegse 7600 liitrini ning pakub soovijatele isegi 10 000 l mahutavat punkrit. Alles on jäänud läbiproovitud tühjendussüsteem: kaks V-kujulise asetusega põhjatigu transpordivad vilja punkri põhjas tühjendustoruni, kus see juhitakse esmalt ülespoole ja seejärel külgsuunas tühjendusteoni. See tähendab, et toru saab tühjendamisel pöörata ja kasutada laadimiskõrgust kuni 4,40 m. Tühjenduskiirus on optimaalsetes tingimustes 105 l/min – sellele masinaklassile täiesti sobiv.

Mugav kabiin

C12 kabiin kannab nime Avara ja soovib avaldada juhile muljet suure mugavusega. Esiteks leiame mugava trepi. Lisaks valgustavad öösiti tööpiirkonda erinevad leedlaternate konfiguratsioonid (1008 eurot). Kabiinis on (lisavarustusena) külmkapp, mis pakub külmi jooke vaikses töökohas – vastavalt tootja andmetele on müratase siin 73 db(A).

Multifunktsionalse juhtkangiga juhtimiskeskust on oluliselt kaasajastatud. 

Juhtimiskeskusel Comvision II on 12,1-tolline värviline puuteekraan. Siin saab seadistada kõiki olulisi parameetreid. Kokku on standardina eelseadistatud 30 peksu- või kultuuriseadet.

Juhtkangiga muudetakse sõidusuunda ja kiirust. Sellel on ka mitmesugused lülitid, mis võimaldavad juhtida kõiki olulisi funktsioone. Kahjuks on peaaegu kõik nupud ümmargused, erinedes vaid kumera või nõgusa pealispinna poolest. Tuleb harjuda, et neid mitte segamini ajada..

Kasutamine ja kokkuvõte

Kasutasime kombaini Sampo Rosenlew C12 madala saagikusega kaera koristamiseks 2023. aasta raskel koristussuvel. See polnud masinale mingi probleem.

Aganalaoturid kuuluvad lisavarustusse.

C12-ga pakub Sampo huvitavat masinat majandisiseseks mehhaniseerimiseks – varuosade tarnimine on ettevõtte kinnitusel tagatud. See on oluline, sest peaaegu ei kasutata standardseid osi, mis oleksid saadaval kõikjal ja igal ajal. Kombaini eelisteks on arvukad konfiguratsioonivõimalused ja konstruktsioon, mis sobib Skandinaavia alati keerukate tingimuste jaoks. See peaks pakkuma kõrgetasemelist töökindlust meiegi oludes.

Nüüd on tootmisse jõudnud ka 10 000-liitrise terapunkriga mudel C14, millel saab kasutada kuni 7,5 m laiust heedrit ja mille hind käibemaksuta on umbes 240 000 eurot.

Põhupeenesti tuleb ikka käsitsi sisse lülitada. 

HEA TEADA

         Kõik andurid on ehituselt identsed – olulise riknemisel saab selle kiiresti vahetada vähemolulise vastu.

         Kõik määrimispunktid on kokku koondatud ja kõigil rihmapingutitel on reguleerimisabi.

         Kahjuks pole masinate jaoks saadaval roomikuid.

         C12 sillad pärinevad Claasilt.

 





Sind võivad huvitada ka need artiklid


Proovisõit

Lohisvoolikutega vedelsõnnikulaotur Samson TSB:  Simsoni uued kingad

Lohisvoolikutega vedelsõnnikulaotur Samson TSB: Simsoni uued kingad

Samson on kvaliteetse vedelsõnnikutehnika spetsialist. Nüüd...

Proovisõit

New Holland T7.300 PLM Intelligence: võimas ja sinine

New Holland T7.300 PLM Intelligence: võimas ja sinine

Mudeliga T7.300 laiendab New Holland traktoriseeriat tippvõi...

Proovisõit

Bednar Omega OO 6000 L: lõpp või algus?

Bednar Omega OO 6000 L: lõpp või algus?

Kreeka tähestiku viimane täht oomega sümboliseerib lõppu. Ka...