John Deere on märkimisväärselt laiendanud oma lihtsama traktoriseeria 6M valikut, kasvatades mudelite arvu kümnelt seitsmeteistkümneni. Meil avanes võimalus testida uue seeria kõige võimsamat lülitatavate käikudega mudelit 6M 220.
Põllumajanduses on palju ülesandeid, mis ei nõua hambuni relvastatud, esmaklassilise varustusega seeriat 6R. Suundumus, mille on ära tundnud ka John Deere. Seetõttu laiendab ettevõte nüüd lihtsamalt varustatud traktoriseeria 6M mudelivalikut oluliselt.

Võimsuse poolest mitmekülgne valik
Uus 6M-seeria hõlmab nüüd 17 mudelit võimsusvahemikus 95–250 hobujõudu, võrreldes varasema kümne mudeliga, mille nimivõimsus jäi 90 ja 195 hobujõu vahele. Näiteks uus lühikese raamiga 6M 150 (telgede vahe 258 cm) on neljasilindrilise mootoriga, mille maksimaalne võimsus koos võimsustõstega ulatub 177 hobujõuni.
Kõik 6M mudelid on nüüd varustatud intelligentse võimsusehaldusega (IPM), mis lisab jõuvõtuvõlli ja transporditööde jaoks kuni 20 lisahobujõudu. Lisaks on 6M 145 saanud senise neljasilindrilise asemel kuuesilindrilise 6,8-liitrise mootori, mille maksimaalne võimsus on 171 hobujõudu. Neile, kes vajavad lihtsama varustusega suuremat võimsust, pakub 6M-seeria nüüd mudeleid kuni 281 hobujõuga (6M 250). „Ülemises“ võimsuspiirkonnas on nüüd saadaval koguni kaheksa mudelit.
Proovisõidus 6M 220
Meie proovisõidu jaoks valitud 6M 220, mille telgede vahe on 280 cm ja maksimaalne võimsus 249 hj, on seeria võimsaim mudel, mida veel pakutakse käsikäigukastiga. Testitud traktor oli varustatud käigukastiga CommandQuad, mis tasase maastiku puhul töötas hästi, kuid mäest üles või alla sõites kaldus käigukast sagedasele üles-alla vahetamisele. Kuigi C-käigugrupi valimine parandas olukorda, jäi koormuse all käiguvahetus siiski manuaalseks — selles osas on veel parandamisruumi. Samuti ei ole ainult neli koormuse all vahetatavat käiku tänapäeval enam kõige kaasaegsem lahendus.

Käsitsemine ja mugavus
Hoolimata mõnedest puudustest käigukasti osas, on 6M üldiselt käsitsemise mõttes veenev. Käigukastide valik ulatub lihtsast PowrQuadist kuni automaatse AutoQuadini ja CommandQuadini, pakkudes mitmekülgseid võimalusi. Lisaks saab käigukaste kombineerida mehaaniliste või elektriliste hüdroväljavõtetega. ja mitmesuguste juhtimisseadmetega, kuni käetoeni Compact Command Arm.
Kabiin on küll lihtsam kui 6R-seerial, kuid siiski mugav. Uus A-piilarile paigaldatud ekraan pakub selget ülevaadet traktori olulistest funktsioonidest. Soovi korral on võimalik tellida suuremad, kuni 12,8-tollise diagonaaliga terminalid G5 või G5Plus koos ISOBUS-võimekusega. John Deere pakub ka kõiki roolimissüsteemi AutoTrac tasemeid ning operatsioonikeskuse (Operations Center) kasutamise võimalust.

Veel üht-teist lühidalt
· Lisavarustusena on saadaval Hägele reverseeritav ventilaator.
· Kuuesilindrilised mudelid saab varustada 155 l/min andva hüdropumbaga (6M 230/
· 250 puhul 195 l/min).
· Tõstevõime jääb sõltuvalt mudelist vahemikku 5700–9900 daN.
· Mudelivalikus on saadaval äärik- või lattsillad ning rehvid kõrgusega kuni 2,05 m.
· JD Link võimaldab kaugjuurdepääsu ja juhtmevabu tarkvarauuendusi.

Hinnad
Seeria 6M on võrreldava varustusega märkimisväärselt odavam kui 6R-seeria. Näiteks 6M 230 on umbes 23 000 eurot soodsam kui sama võimsusega 6R 230 (hinnad ilma käibemaksuta Saksamaal). Testitud 6M 220 algab hinnast 181 400 eurot, kuid meie proovitud, mitmesuguse lisavarustusega mudel maksis 240 800 eurot.
HEA TEADA
· Võrreldes 6R-ga on 6M peamiselt äratuntav erineva kabiini järgi.
· Saadaval on ka astmevaba käigukast ja elektrilised hüdroväljavõtted, aga mitte näiteks CommandPro.
· Suuremate mudelite võimsusele lisab võimsustõste vaid 5–7 hj.