Menu



Lohisvoolikutega vedelsõnnikulaotur Samson TSB: Simsoni uued kingad

Proovisõit 03.05.2024   

Lohisvoolikutega vedelsõnnikulaotur Samson TSB:  Simsoni uued kingad


Samson on kvaliteetse vedelsõnnikutehnika spetsialist. Nüüd on firmal olemas oma lohisvoolikutega poom.

Taanlasliku rahuga ootas Samson õiget aega, et esitleda oma lohisvoolikute süsteemi. Esialgu polnud Viborgi tehasel vajalikku võimekust, kuni 2021. aastal suudeti soetada täiendavat pinda. Siis järgnesid patendiasjad, mis nõudsid omajagu kannatust. Seega on taanlastel olnud piisavalt aega, et võistlejatega lähemalt tutvuda ja uue poomi ehitust ette valmistada.

Kuni 2,2-meetrise läbimõõduga paagi korral käib 24 m pikkune poom paagi külgedele kokku ja ei ole laiem kui 3 m. 

TSB 1 ja 2

Tulemuseks on lohiskingadega poom ehk Trailing Shoe Boom. Lühendi TSB taga olev number tähistab paigaldatud jaoturite arvu. Mudelid TSB 1 on esialgu saadaval töölaiuste vahemikus 7,5–9 m. Poom klapitakse paagi taha vertikaalselt kokku ja laoturil on üks keskne jaotur. Kahe jaoturiga poomid (TSB 2) klapitakse kokku paagi küljele. Samson alustab siin poomidega, mille töölaius on 18–24 m. Kui tellite kõige laiema, 24-meetrise poomi, saate teisi töölaiusi (18 ja 21 m) kasutada, klappides äärmised osad kokku ja sulgedes jaoturi vastavad väljalaskeavad. Paindlike moodulitega (keskraam, kaks poomi 18 m jaoks pluss pikenduskomplektid 21 ja 24 m tarvis) on Samson paindlik nii tootmises kui varuosade tarnimises. See aga tähendab ka seda, et 18 m laiune 3 tonni kaaluv mudel kipub olema konkurentidega võrreldes veidi raskem, kuid mitte 24 m laiune mudel (3,8 t) võrreldes teiste 24-meetristega.

Samson kasutab nüüd peamises kanduris täielikult hea väändetaluvusega ümmargusi torusid. Keskmine raam on küll väga sarnane konkurentide omaga, klappimis- ja koormusvabastus-töösilindrite kinnitus on jällegi täiesti Samsoni omalooming.

Külgedele kokkuklapitavad poomid ühendatakse paagi kolme- või neljapunktiühendusega. Tõstemehhanismi läheb siin vaja ainult siis, kui paagile on paigaldatud rehvid läbimõõduga 32 tolli või rohkem. Kokkuklapitud laoturi kogukõrgus 3,80 m jätab enda all rehvidele 1,97 m ruumi. Paagi läbimõõt võib olla kuni 2,20 m, siis pole Samsoni sõnul poom kokkuklapituna laiem kui 3 m.

Põlluotsapöörde-asend on põhivarustuses, ACS-süstem aga lisavarustuses. 

Poomi eripärad ilmnevad alles tööasendis, ja neist hakkab aru saama juba poomipoolte („tiibade“) lahtiklappimisel. Neid toetavad lahtivoltimisel tugisilindrid. Mehaanilise hoovastiku kaudu on klappimissilinder ühendatud lisasilindriga. Ühest küljest viib viimane poomid põlluotsapöördeasendisse, kuid teisest küljest saab see ka tiibadele langevat koormust leevendada. See on eelis pehmetes tingimustes või vahekultuuride puhul, kui poom kipub maas lohisema.

Adaptive Contour System

Adaptiivse kontuurijärgimissüsteemi Adaptive Contour System (ACS) abil kinnitatakse külgmise kaaluvabastussilindri külge täiendav silinder, et poomi tiivad saaksid liikuda mitte ainult ülespoole, vaid ka allapoole, horisontaalasendist kaugemale. Selle eesmärk on võimaldada maapinnaga head kohanemist künklikul maastikul. Tugirattad (soovi korral neli kahe asemel) on täiskummist rehvidega, reguleeritava kõrgusega ning nende pritsmekaitseks on kummist lapid – veenvad detailid.

Kaks Samsoni jaoturit on paigutatud tiibade keskele, 24 m laiuse poomiga on neil kummalgi 48 väljalaskeava. Voolikute paigutus uues poomis TSB 2 on väga hea. Sõnnik juhitakse keskmisest raamist lühikese painduva vooliku kaudu kandvasse ümartorusse ja sealt jaoturitesse. Kui töölaius on väiksem, saab vastavad voolikud metallist siibri abil otse jaoturi juures sulgeda. Nii saab ka „välja lülitada“ näiteks tehnoradade rataste taga olevad väljalaskeavad. Tulevik näitab, kui hästi saab neid siibreid pärast rasket kasutusaastat välja vahetada. Samson ütleb, et töötab sektsioonide lülituse kallal. Saadaval on ühe poole hüdrauliline väljalülitus, nagu ka hüdraulilised siibrid jaoturite tühjendamiseks.

Täiendava hüdrosilindri abil saavad tiivad ka allapoole pendeldada. 

Uued tallad

Samson on uuesti konstrueerinud ka 25 cm vahega lohiskingad. Nende tallad on kõvasulamist, vaid 5 mm laiad ja neid saab kiiresti vahetada vaid ühe kruvi lahtikeeramisega. Järgnev kummist tila on meeldivalt pikk ja sarnaneb kujult Vogelsangi Blackbirdi konstruktsiooniga. Sellise talla ja tila kombinatsiooniga ei laotu sõnnik mitte ainult maapinna lähedale, vaid ka meeldivalt kitsalt, ilma pritsmeteta. See kuju võimaldab ka suurt läbilaskevõimet, sest Taani paakhaagised on tuntud oma suure imemis- ja tühjendusvõime poolest.

Veel üksikasju:

         Lisavarustusena saab poomi pikendustele tellida LED-valgustid.

         24 m laiusel mudelil on kokku 500 m voolikut.

         Lisatasu eest on saadaval keskmäärimissüsteem.

         Samson soovib oma poomiga aktiivselt varustada ka teisi paagitootjaid.

         Taldu hakatakse pakkuma ka teiste poomimarkide moderniseerimiskomplektina.

Kõvasulamist valmistatud tallad on kõigest 5 mm laiad. Talda saab vahetada kahe kruvi abil (üht tuleb vaid lõdvendada).

Kokkuvõte

Väga muljetavaldav – ainult nii saab Samsoni pingutusi hinnata. 24 m poom laiune TSB 2 on modulaarse konstruktsiooniga ja saadaval kolmes töölaiuses: 18, 21 ja 24 m. Lisaks kandvale ümartorule on huvitavad säärased uued funktsioonid nagu Adaptive Contour System või poomi aktiivne kaaluvabastus. Hinna osas tahab Samson teiste pakkujatega sammu pidada. 24 m laiune TSB 2 hakkab ilma käibemaksuta maksma 88 000 eurot.

 HEA TEADA

         Samson esitleb lohiskingadega poome töölaiusega 7,5 kuni 24 m.

         Saadaval on vertikaalselt kokkuklapitavad mudelid laiustega 7,5–9 m ja küljele kokkuklapitavad poomid laiustega 18–24 m.

         Kandurite torud neelavad väändejõude väga hästi.

         Tiibade kaaluvabastus toimub hüdropneumaatiliselt.

Mõned väljalaskeavad saab sulgeda otse jaoturil, kasutades pistetavaid, märgistatud roostevabast terasest siibreid. 



Sind võivad huvitada ka need artiklid


Proovisõit

Lägalaotur Holmer SecatFlex SL: harib ja väetab

Lägalaotur Holmer SecatFlex SL: harib ja väetab

Vedelsõnniku laotamine püstistes reaskultuurides on omaette...

Proovisõit

Kioti HX 1201 | Jõud, müra ja omapära

Kioti HX 1201 | Jõud, müra ja omapära

Kioti HX 1201 avaldas testis muljet erksusega. Aga lugege is...

Proovisõit

Fendt 620 Vario: 4 silindrit, 224 hobujõudu, 1 sõiduvahemik

Fendt 620 Vario: 4 silindrit, 224 hobujõudu, 1 sõiduvahemik

Pärast seda, kui mõned „spioonipildid“ olid ilmunud, kuuluta...