Menu



Citroën: uude aastasse uute mudelitega

Proovisõit 07.06.2024   

Citroën: uude aastasse uute mudelitega


Stellantis kontsern esitles laia valikut uusi väikeseid tarbesõidukeid (LCV) eelmise aasta lõpus ning nende tellimine algas selle kevade alguses.

"Stellantis Pro One" sarja esitletakse viie kaubamärgi all: FIAT Professional, Citroën, Opel, Peugeot ja Vauxhall.

Kolmes LCV segmendis esitleti korraga koguni 12 uuendatud mudelit, mis on tootja sõnul esimene selline juhtum turul. Näiteks Citroëni puhul ei uuendata mitte ainult Berlingo Van, Jumpy, vaid ka Jumper, Opeli puhul analoogne trio: Combo, Vivaro ja Movano. Rääkimata vastavatest FIAT Professionali ja Peugeot mudelitest.

Kui oluline see segment Stellantise grupi jaoks on, näitab 2023. aasta edetabeli esikoht populaarsuse poolest Euroopas ja Lõuna-Ameerikas. Grupp lubab, et plaanib enne 2027. aastat saada ülemaailmseks liidriks. Veel üks kõnekas fakt: 2021.–2030 eesmärk on kahekordistada käivet sõiduautode segmendis. Muide, eelmisel aastal müüdi üle maailma 1,7 miljonit Stellantis LCV masinat ja pikapit.

Eelmise aasta lõpus uuendas Stellantis kontsern laia valikut kergeid tarbesõidukeid (LCV). Meie turul tuntud kaubamärkidest pakuvad uusi mudeleid FIAT Professional, Citroën, Opel ja Peugeot.

Uute tarbeautode esitlusel on põhirõhk nullheitega mudelitel. See on kogu rühma prioriteet. Pole juhus, et kõik kolm segmenti pakuvad ühe laadimisega suurendatud läbisõiduga elektrilisi modifikatsioone: kompaktklassis kuni 345 km, keskklassis kuni 350 km ja kõrgemas klassis isegi kuni 420 km.

Alternatiivina on saadaval vesinikkütuseelementidega kesk- ja kõrgema klassi LCVd. Viimase suurim pluss on Stellantise sõnul lühike, kuni 5 minutit kütuseelemendi täitmise aeg. Lõpuks on ühe laadimisega läbisõit suurem kui elektriliste modifikatsioonide oma: keskklassis on see kuni 400 km, kõrgemas klassis kuni 500 km.

Suuremate kaubikute diiselmootoreid on samuti muudetud ja need on nüüd kuni 7% säästlikumad. Need on saadaval mitte ainult 6-käigulise põhikäigukastiga, vaid ka 8-käigulise automaatkäigukastiga. Keskmise ja kõrgema klassi tarbesõidukitel (näiteks Citroën Jumpy ja Jumper) on elektromehaaniline (kuid mitte elektrohüdrauliline) roolivõimendi juba standardvarustuses, suurendades samal ajal sõidumugavust ja täpsust. Seisupidur on samuti elektriline.

Citroën Berlingo kaubiku elektrooniliste juhiabide nimekiri on laienenud 15-ni. Aktiivsete ohutusmeetmete nimekirjas on hoiatus tuvastatud juhi väsimuse kohta, liiklusmärkide tuvastus, rajahoidmise assistent, automaatne hädapidurdussüsteem koos jalakäija ja jalgratturi tuvastamisega, adaptiivne püsikiiruse hoidja, kiirusepiiraja jne. 

Milline on jõuallikate valik? Kompaktse Citroën Berlingo kaubiku saab valida 81 kW/110 hj PureTechi bensiinimootoriga, 74 kW/100 hj või 96 kW/130 hj BlueHDi turbodiiselmootoriga või elektrilise 100 kW (136 hj) esimootoriga. Elektrilise Berlingo Vaniga saab ühe laadimisega WLTP metoodika järgi läbida kuni 330-345 km. Ainus bensiinimootor, nagu 74 kW/100 hj BlueHDi baasmootor, on saadaval ainult 6-käigulise manuaalkäigukastiga. Võimsaim turbodiiselmootor on saadaval nii manuaalse 6-käigulise kui ka automaatse 8-käigulise käigukastiga.

Keskklassis, kus Citroën Jumpyt pakub, saab valida ühe kolmest BlueHDi turbodiiselmootorist: 88 kW/120 hj, 107 kW/145 hj või 132 kW/180 hj. Kõige võimsam versioon on saadaval ainult 8-käigulise automaatkäigukastiga, BlueHDi 145 modifikatsioon aga nii manuaalse 6-käigulise kui ka 8-käigulise automaatkäigukastiga. Jumpyt bensiinimootoriga ei pakuta, kuid alternatiivina on saadaval vesinikkütuseelementidega mudel. Jumpyl on ka kaks elektrilist modifikatsiooni: 50 kWh ja 75 kWh akudega, mis võimaldavad ühe laadimisega läbida vastavalt kuni 224 või 350 km. Võrdluseks – vesinikkütuseelementidega mudel suudab läbida kuni 400 km.

Kõrgema klassi Citroën Jumperit pakutakse kolme turbodiisel 4 cl/2,2 l BlueHDI mootoriga (88 kW/120 hj, 103 kW/140 hj ja 132 kW/180 hj).  Elektrilises ë-Jumper modifikatsioonis on palju muudatusi: 110 kWh aku ja uus 200 kW (270 hj) elektrimootor. Mudel suudab ühe laadimisega läbida kuni 420 km. On ütlematagi selge, et Jumperi suurt kaubikut pakutakse ka vesinikkütuseelementidega.

Berlingo Vani uus interjöör.

Palja silmaga vaadates on erinevused kõige paremini näha esiküljel. Esiosa sobib nüüd paremini iga kaubamärgi identiteediga. Näiteks Citroëni kommertsmudelitel on esmakordselt firma uus logo, mis koos uue esiosaga eristab margi autosid päris hästi teistest.

Vahetatud on armatuurlaud, uus on ka rool. Isegi tavalisel Berlingo Vanil on My Citroën Play süsteem koos integreeritud nutitelefoni ühendamise funktsiooniga, mis ühendab viimase auto multimeediasüsteemiga. Suurema mugavuse ja sõiduohutuse tagamiseks juhitakse mobiiltelefoni funktsioone roolil olevate nuppude või häälega.

Kuid palju olulisem on see, et saadaval on uus multimeedia süsteem, millel on 10-tollise diagonaaliga puuteekraan Apple CarPlay ja Android Auto liidestega. Tõsi, see ekraan pole põhivarustuses. Selle asemel on Berlingo Vanil nutitelefonijaam, kõrgemal Citroën Jumperil aga tavaline 5-tolline ekraan, mis kuvab heli- ja mobiiltelefoni funktsioone.

Multimeediasüsteemi keskne 10-tolline ekraan on saadaval kahte tüüpi: juhtmevaba nutitelefoni liidesega, mis ühildub tahavaatekaameraga, ja kõrge eraldusvõimega, kolmemõõtmelise navigatsiooniga. Viimane ühildub Dynamic Surround Vision kaamerasüsteemiga. Teine 10-tollise diagonaaliga ekraan on asendanud armatuurlaua, mida on nüüd lihtne juhi individuaalsetele vajadustele kohandada. Isegi väikseimas Berlingo kaubikus on kolm laadijat: juhtmevaba nutitelefoni jaoks ja kaks USB-ühendust.

Väljavaade uuest Jumperist.

Kõigist Stellantis grupi kompaktkaubikutest paistab Berlingo Van silma kõige mugavamate Advanced Comfort istmetega. Veel üks detail – tahavaatepeegli asemel on Berlingo Van, Jumpy ja Jumper mudelitele võimalik tellida Dynamic Surround Vision videokaamerasüsteem, mis võimaldab juhil näha toimuvat mitte ainult kaubiku taga, vaid ka korpuses. See lahendus on parkimisel väga mugav.

Samal ajal on täiustatud parkimisabi – suurtesse kaubikutesse on paigaldatud elektrooniline Active Park Assist, millel on kaugusandurid kogu auto perimeetri ulatuses. Uuendatud on ka maanteesõidusüsteeme. Näiteks adaptiivsele püsikiiruse regulaatorile Highway Driver Assist lisandub pidurdamise ja stardiabi ning sõiduraja hoidmise funktsioon. Üldiselt on elektrooniliste juhiabide (ADAS) nimekiri laienenud olenevalt mudelist 21-ni, st. kuni autonoomse juhtimise teise tasemeni (kaasa arvatud).

Suurt tähelepanu on pööratud ühenduvusele mitte ainult nutiseadmetega. Nüüd mõistetakse Stellantis Grupi LCV autode all ühtse ökosüsteemi liikmeid, kus saab tööülesandeid ja infot kaugjuhtimise teel vahetada. St ë-Routes abil saate mitte ainult jälgida sõiduparameetreid ja marsruuti, vaid ka seda planeerida.

Kuidas on muutunud funktsionaalsus? Võttes arvesse kogu Citroëni väikeste tarbesõidukite valikut, sisaldab see mudeleid kerepikkusega 2,41–6,36 m ja kasulike mahtudega 0,5–17,0 m3. Vastavalt sellele võib kandevõime olla ainult 100 kg, kuid võib ulatuda 2,0 tonnini.

Elektrilise ë-Berlingo interjöör. Pange tähele uut rooli ja multimeediumisüsteemi keskmist 10-tollise diagonaaliga puuteekraani.

Kompaktne Citroën Berlingo kaubik on saadaval kahes pikkuses, mille tulemuseks on kaubaauto kasulik maht 4,40 m3. See auto suudab kanda kuni 1,0 t kaaluvat koormat. Keskel asuv istme seljatugi käib alla, nii et selle saab hõlpsasti lauaks muuta. See detail on kasulik ka pikkade koormate transportimisel.

Keskklassi Citroën Jumpy on saadaval ka kahes pikkuses, kasuliku mahuga 6,60 m3 ja kandevõimega kuni 1,275 t. Jumpy on saadaval mitte ainult baaskaubikuna, vaid ka 5- või 6-kohalise kauba/reisijate kaubikuna Crew Cab ja 9-kohalise Combi väikebussina.

Kõrgema klassi Citroën Jumperil on kõige rohkem kerekonfiguratsioone: kaks erinevat teljevahet, kolm kerepikkust ja kuus erinevat keretüüpi, sealhulgas lasti-reisija. Sõltuvalt modifikatsioonist on kasuliku pinna maht 10-17 m3.

Suurt Jumper kaubikut pakutakse ka vesinikkütuseelementidega. Kui elemendid on täis laetud, on võimalik läbida kuni 400 km.

Kuigi kõigi kaubamärkide tarbesõidukid on tehniliselt identsed, on nende vahel siiski erinevusi:

● Viiest margist on kõige mugavamad Advanced Comfort istmed, millel on parem külgmine tugi, vaid Citroënil.

● Citroën paistab silma ka integreeritud nutitelefonijaamaga. Juhi telefon asetatakse spetsiaalsesse hoidikusse ning selle funktsioone – aadressiraamat, kõned, navigatsioon, digiraadio, muusikasalvestused – juhitakse roolil olevate nuppude või häälega.

● Opel pakub valikus ainsana maatrikstehnoloogiaga LED-esitulesid Intelli-Lux LED Matrix Light.

● Peugeot keskendus oma tunnuslikule i-Cockpit näidikupaneelile ja vastavale juhtimiskontseptsioonile.

 

 



gallery image

Sind võivad huvitada ka need artiklid


Proovisõit

Lägalaotur Holmer SecatFlex SL: harib ja väetab

Lägalaotur Holmer SecatFlex SL: harib ja väetab

Vedelsõnniku laotamine püstistes reaskultuurides on omaette...

Proovisõit

Kioti HX 1201 | Jõud, müra ja omapära

Kioti HX 1201 | Jõud, müra ja omapära

Kioti HX 1201 avaldas testis muljet erksusega. Aga lugege is...

Proovisõit

Fendt 620 Vario: 4 silindrit, 224 hobujõudu, 1 sõiduvahemik

Fendt 620 Vario: 4 silindrit, 224 hobujõudu, 1 sõiduvahemik

Pärast seda, kui mõned „spioonipildid“ olid ilmunud, kuuluta...