Menu



Fendt 620 Vario: 4 silindrit, 224 hobujõudu, 1 sõiduvahemik

Proovisõit 06.08.2024   

Fendt 620 Vario: 4 silindrit, 224 hobujõudu, 1 sõiduvahemik


Pärast seda, kui mõned „spioonipildid“ olid ilmunud, kuulutas Fendt nüüd ametlikult välja uue 600 Vario. Uus on veel kaugel vana Favorit 600 legendaarsest staatusest – kuid tal on kõik, mida selleks vaja.

Tundub kuidagi loogilisena, et Fendti tuntud 500. ja 700. seeria mudelite vahele võiks mingil hetkel taas ilmuda 600. seeria. Ja ennäe, seeriaga 600 Vario tutvustabki Fendt nüüd 150–210 hobujõu klassis manööverdamisvõimelist neljasilindrilist, millel on väike tühimass, suur kandevõime ja rehvirõhu reguleerimissüsteem.

AgcoPoweri neljasilindrilise töömaht on 5 liitrit ja pöördemoment 950 Nm!

Neli mudelit

Nelja mudeli võimsused katavad vahemiku 110 kW/149 hj kuni 154 kW/209 hj. Ja kaks punast lõppnumbrit tüübinimetuses näitavad, et traktoritel on ka „Dynamic Performance“. Selle erinevus tavapärasest võimsustõstest seisneb selles, et süsteem ei aktiveeru üksnes suurematel sõidukiirustel või jõuvõtuvõlliga töötamisel. See lülitub sisse ka siis, kui võimsust vajavad lisatarbijad, nagu jahutus­ventilaator, kliimaseade, õhukompressor või õlipump. Ja tänu sellele 11 kW/15 hj lisale on tippmudeli 620 Vario suurim võimsus 224 hj.

Jõuallikana töötab kaunilt madala mootori­katte all uus neljasilindriline AgcoPower Core50, mille töömaht on viis liitrit. See on lähedases suguluses 7,5-liitrise kuuesilindrilise mootoriga, mida kasutatakse uues 700, seerias. Mootoril on elektrooniliselt juhitav turbolaaduri ülerõhuklapp ja see vastab heitgaasinormile V koos diisli oksüdatsiooni­katalüsaatori (DOC), diisli tahkete osakeste filtri (DPF) ja selektiivse katalüütilise redutseerimisega (SCR), kuid ilma heitgaaside re-tsirkulatsioonita. Kogu 600. seerias on lubatud kasutada ka alternatiivkütuseid nagu hüdrogeenitud taimeõli (HVO).

Andmed, mida Fendt neljasilindrilise võimekuse kohta annab, on muljetavaldavad. Ilmatu suurim pöördemoment 950 Nm vahemikus 1200–1600 p/min on isegi suurem kui „vana“ 720 Vario kuuesilindrilise Deutzi 911 Nm. Lisaks on neljasilindrilise jõuallika nimipöörete arv samuti piiratud kütust säästva 1900 pöördega minutis.

700. seeriast tuttav kabiin pakub kõiki istmevõimalusi, uus on lamineeritud klaas.

VarioDrive TA150

Sarnaselt uue 700. seeria traktoritele saab ka 600 uue VarioDrive-käigukasti, kuid siin TA 190 asemel väiksema TA 150. Võrreldes tuntud käigukastidega ML Vario on ka sellel astmevabal jõuülekandel neli tagumise jõuvõtuvõlli kiirust, kuid ainult üks sõiduvahemik. Samuti on olemas automaatne seisu­pidur ja kiirus 50 km/h saavutatakse juba 1350 p/min juures.

Unikaalne selles klassis on ka esisillavedu, mis on tagasillast sõltumatu. Dünaamiline juhtimine, sealhulgas mõlema telje libisemise mõõtmine, takistab rataste kaapimist. Lisaks on kasutusel nn „Pull-in-turn“, mis nelikveo abil sõna otseses mõttes „tõmbab masina kurvi“. Fendt lubab esirehvide 540/65 R 30 puhul pöördediameetriks alla 10,50 m. Mis puutub telgede vahesse, siis see on 2,72 meetrit – täpselt sama suur kui esimese põlvkonna Vario 820-l.

Õli kuni 205 l/min

Uue 600 Vario põhivarustuses on aksiaalkolbpump tootlikkusega 152 l/min. Lisavarustusena on saadaval ka muljetavaldava 205 l/min andev pump. Hüdraulikaõli tarbivad kuni viis hüdroväljavõtet traktori taga, kuni kaks ees ning kuni kolm sõltumatut keskel, näiteks esilaaduri jaoks. Ja isegi lihtsamas versioonis Power+ võib nüüd uue 600 tagaosas olla kuni neli hüdroväljavõtet.

Fendt jätkab ka traktorite varustamist tasapinnaliste FlatFace-liitmikega. Need pole mitte ainult lekkevabad, vaid võimaldavad sama suuruse juures õlivoolu kuni 170 l/min.

Rippsüsteem on äsja välja töötatud ja Fendt ütleb sellele väga korraliku 9,8-tonnise tõstejõu – sellest peaks piisama. Lisanduvad sellised asjad nagu uus juhtseade, mille abil saab nüüd kanda soovitud kaaluosa traktoriga ühendatud agregaadilt tagumise rippsüsteemi kaudu tagasillale. Veel on olemas sellised detailid nagu mugavalt paigutatud ISOBUS-pesa ja lisatöötuli, mis tagab parema nähtavuse ette ja küljele. Ja loomulikult on pardal ka esi- ja tagakaamerad.

Kuigi kahvel on sama, ei sobi see olemasolevatele traktoritele. Põhjus on hüdraulikafunktsioonides.

Kabiin VisioPlus

Kui rääkida juhikabiinist, siis saame jutu jätta suhteliselt lühikeseks: Panoraam-esiaknaga kabiini VisioPlus ruumikuse ja nähtavuse üksikasjad on juba teada. Uudis: esiakna saab nüüd soovi korral tellida soojendusega lamineeritud turvaklaasist.

Ka 600. seeria valikus on uue 700. seeriaga tutvustatud istmevalikud – kuni Isri preemium-istmeni, millel on intuitiivne juhtimine terminali kaudu, istme mitmeastmeline tuulutus ja soojendus ning massaažifunktsioonid. Loomulikult saab istme kõrgust ja asendit ning seljatoe kallet ka elektriliselt reguleerida ning salvestada isiku­pärastatud istmeprofiilid juhi vahetamise puhuks.

Kabiinis saab juht mobiilsest hoiukarbist joogid ja toidud võtta kas jahutatult (0 kuni 16 °C) või soojendatult (45 kuni 65 °C). Ning tänu süsteemile FendtOne, mis sisaldab põllu­otsapöörde-automaatikat, saab töö nüüd enam-vähem masina hooleks jätta...

Juhtkangiga roolimist saab paigaldada FendtONE-süsteemiga traktoritele alates 500. seeriast

VarioGrip ja kandevõime 5,8 t

Kuid tõsisemalt rääkides: 600 Vario seab standardid ka kaalu osas. Keskmise töövalmis massi 7,7 t ja lubatud täismassi 13,5 t juures jääb Fendti sõnul alles tohutu 5,8-tonnine kandevõime – väga hea! Täielikult integreeritud VarioGrip rehvirõhu reguleerimissüsteem sai samuti hinde „väga hea“. Sellega pole kaasas mitte ainult kahekolviline kompressor tootlikkusega 850 l/min, vaid seda saab tellida ka nii äärik- kui ka latt-teljele.

Fendti sõnul on 2,50-meetrine latt-telje variant mehaanilises umbrohutõrjes üha huvitavamaks muutumas, muu hulgas paindliku rööpmevaliku ja võimalike paarisrehvide tõttu. Täpselt nagu 600. seeria eksportimisel näiteks USA-sse võimaldati kasutada 60-tollist RowCropi ühekordsete ja topeltrehvidega.

Rippsüsteem peaks tõstma väga korraliku 9,8 tonni ja hüdrosüsteemi õlipump andma kuni 205 l/min õli. Fendt eelistab FlatFaceliitmikke, kuid pakub ka teisi variante.

Veel üht-teist lühidalt

·        Lisavarustusena on tehasest saadaval ka terminali töösse integreeritud firma Hägele reverseeritav ventilaator.

·        Üks jõuülekande andur mõõdab traktorile mõjuvat tõukejõudu. Kui see muutub liiga suureks, aktiveerib süsteem kiirusel alla 25 km/h automaatselt haagise suruõhkpiduri.

·        „Dünaamiliste“ suunatuledega LED-tagatuled on põhivarustuses.

·        Kabiini õhufiltril on põhivarustuses kaitse­kategooria 2, kuid soovi korral saab seda tarnida tehasest 4. kaitsekategooriaga.

·        Võimalikud on 300- ja 600-kilogrammised rattaraskused.

·        Mudelite 714/716 Vario Gen. 6 tootmine lõpeb 2024. aasta lõpus. Kuid 718–724 Gen. 6 ja 500. seeriate tootmist jätkatakse.

·        600 Vario saab juba tellida. Uute mudelite seeriatootmine algab alles 2024. aasta suvel.

Kokkuvõte

Neljasilindriline mootor võimsusega 224 hj ja pöördemomendiga 950 Nm, hüdrosüsteemi õlitootlikkus 205 l/min, tõstevõime 9,8 t, kandevõime 5,8 t, pöördediameeter alla 10,5 m: kui rääkida ainuüksi nendest võtmenäitajatest, siis on uuel Vario 600 mudelil potentsiaali võimsusklassis 150–200 hj kaardid korralikult segamini ajada.

Ent tõsiasi on ka see, et uue Fendtiga on kaasas hind, mis samuti seab uued standardid: tippmudel 620 Vario Profi+ maksab täisvarustuses hõlpsalt 330 000 eurot. Kuid sellel on ka kõik, mida läheb vaja, et sõita oma legendaarse eelkäija Favorit 600 LS jälgedes.

HEA TEADA

·        AgcoPoweri uue neljasilindrilise mootori töömaht on 5 l ja see arendab kuni 950 Nm.

·        VarioDrive TA 150 on väiksema, automaatse nelikveo ja ainsa sõidu­vahemikuga astmevaba käigukasti nimi.

·        Uusi standardeid seavad nii lubatud täismass 13,5 t kui ka 1,95 m kõrgused rattad ja alla 10,5 m jääv pöördediameeter.

JUHTKANGIGA ROOLIMINE JA UUS ESILAADUR

Fendt tutvustab ka uhiuut juhtkangiga roolisüsteemi, mida saab hõlpsasti paigaldada kõikidele FendtOne traktoritele alates 500. seeriast. Tuleb vaid välja vahetada istme vasak käetugi ja ühendada ISOBUS-põhine süsteem InCabi pesa kaudu traktoriga. Ilmub menüü, millega saab reguleerida kõiki sätteid, nagu roolimise agressiivsus, lähtestamiskäitumine jne.

Alguses nõuab töö veidi harjumist, aga näiteks võimalus esilaaduriga töötades alati sirgelt istuda või põlluotsapöördel mugavalt küljele keeratud istmega roolida avab täiesti uued võimalused. Vastavalt sellele on kangi integreeritud ka reeversi ja GPS-roolimise aktiveerimise nupud. Uus süsteem pole maanteel (veel?) lubatud, ka seetõttu on kiirus piiratud 25 km/h. Uuendusliku lahenduse hind peaks ilma käibemaksuta jääma 5000 euro kanti.

Pärast seda, kui Fendt tutvustas koos uue 700. seeriaga uusi laadureid Cargo 6100, on nüüd tulekul uue laadurite põlvkonna väiksemad esindajad. Mudelitega 4.85, 5.85 ja 5.90 saab valida kahe suurusklassi vahel, mis on mõeldud erinevatele tõstekõrgustele ja tõstejõududele. Maksimaalse kuni 34,6 kN tõstejõu ja (lisavarustusena pakutava) asendist sõltumatu kaalumisfunktsiooniga Cargo Profi 5.90 liigutab koormaid kuni 4,35 m kõrgusele.

Kombinatsioonis 3L-juhtkangiga saab näiteks silohaaratsiga korraga käitada kolme funktsiooni (tõstmine, kallutamine ja avamine). Uus multiliitmik on kuue ühendusega, automaatse avamisfunktsiooniga ja lahtiühendatuna kaitstud saastumise eest.

Terminalis olev automaatnäidik annab teavet hooldusvälpade kohta olenevalt koormusest, lisaks saab nüüd ka tööorgani mis tahes asendisse lukustada.

 



Sind võivad huvitada ka need artiklid


Proovisõit

Lägalaotur Holmer SecatFlex SL: harib ja väetab

Lägalaotur Holmer SecatFlex SL: harib ja väetab

Vedelsõnniku laotamine püstistes reaskultuurides on omaette...

Proovisõit

Kioti HX 1201 | Jõud, müra ja omapära

Kioti HX 1201 | Jõud, müra ja omapära

Kioti HX 1201 avaldas testis muljet erksusega. Aga lugege is...

Proovisõit

Stoneless ApS kivikoguja Stoneless:  kivide korjamise lõbu

Stoneless ApS kivikoguja Stoneless: kivide korjamise lõbu

Üks inimene juhib traktorit, kaks või kolm inimest korjavad...